Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Food for thought bij Natuurwinkel

Natuurwinkel-ondernemers volgen de trends op de voet tijdens een inspiratietour in Amsterdam deze week. In deze grote, bruisende proeftuin met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van (food) retail en horeca gaf Karin Melissen de Natuurwinkels 'food for thought'. Want: dat wat begint in Amsterdam, zien we vaak ook elders in Nederland oppoppen. Tijdig inspelen op veranderingen, nieuwe initiatieven stimuleren, een wendbare en flexibele organisatie: zo krijg én hou je een levendige winkel met enthousiaste klanten. Karin Melissen ondersteunt (retail)organisaties als adviseur en trainer in klant- en servicegericht werken. Dan is het belangrijk om ook goed om je heen te kijken: Wat zijn ontwikkelingen? Hoe pakken anderen dat aan? Kan het ook op een andere manier? Daarom gaat Karin regelmatig met groepen inspiratie opdoen.
 


De inspiratietour kende vele hoogtepunten: de gloednieuwe IJ-hal van het Centraal Station met veel inspirerende eetgelegenheden en winkels. De tour startte bij het kwalitatieve 'snelrestaurant' Exki. "Heerlijke koffie en gezonde snelle maaltijden maken deze plek tot een succes", vertelt een enthousiaste werknemer. Burgerij springt in op de hamburgertrend van dit moment en bij de Satebar geniet je van een Indonesische specialiteit. Tosti's zijn hip. Volop keuze bij Tosti world. De vrolijkheid bij LUSH straalt je tegemoet. Het zeer goed werkende en klantvriendelijke concept wordt door een medewerkster toegelicht. Maar ook the Chocolate Company en de Yoghurt Barn passen in de hedendaagse trend.
 


Ook in de binnenstad zijn tijdens de tour veel trendy hotspots bevraagd op hun succesformule: het Instock restaurant, Grapedistrict, SLA, SNCKBR, Bilder & de Clercq, Hutspot, Juicebrothers en afsluitend de foodhallen.



Casper Kromkamp (Natuurwinkel Almere): "Natuurlijk weten we in grote lijnen wat de trends zijn, maar het is erg goed om daadwerkelijk te zien welke vernieuwende winkelconcepten er onlangs zijn geïntroduceerd in Amsterdam. Er komt steeds meer aandacht voor voeding en de bewustwording groeit op het gebied van milieu en gezondheid. Neem een initiatief als Instock, waar maaltijden bereid worden met voedsel dat niet meer verkocht wordt in de winkels vanwege bijvoorbeeld schoonheidsfoutjes of korte tht. Een paar jaar geleden was dat onmogelijk geweest, maar nu is het populair."
 




Voor meer informatie: www.natuurwinkel.nl
Publicatiedatum: