
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Bij btw-afschaffing op biologisch gaat het vooral om de milieuwinst"
- Lidl tekent voor 35 ha op Logistiek Park Moerdijk
- Eierspecialiteit in een nieuw jasje
- Kabinet twijfelt om afschaffing btw op groenten en fruit door te zetten
- Omgeschakelde Kwekerij Lageschaar Vaste Planten en webshop Sprinklr gaan samenwerken
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
"Meer te beleven en te ervaren met marktpleintjes"
Ekoplaza Amstelveen is verhuisd, vergroot en vernieuwd
Aangezien biologisch door steeds meer partijen wordt aangeboden, moet er meer gedaan worden om de klant te laten kiezen voor Ekoplaza. Dit is dan ook gerealiseerd in de nieuwe winkel van bijna 300 vierkante meter aan de Van der Hooplaan 104-106 aan de zuidzijde van Amstelveen.
In deze winkel is een marktsfeer gecreëerd. Zo komt de klant binnen in een groenteplein en openbaart zich na de olietap een brood- en kaasafdeling die wordt afgebakend door een antieke handkar. Ook hier is een pleineffect van een markt vormgegeven.
Daarna een uitgebreide DKW-opstelling met hoge schappen alwaar de klant, doordat men niet op ieder punt de hele winkel kan doorkijken, rustig even doorheen kan dwalen. Vanuit de DKW komt de klant vanzelf op het volgende marktplein terecht, namelijk de HVC-afdeling. Deze is afgeschermd met een ruime adviesbalie die de klant de mogelijkheid biedt om producten te testen. Het marktgevoel wordt compleet door een koffiebar aan het raam, kijkend over de winkelstrook. Hier kan men even onthaasten met een kopje koffie of thee.
Op 11 april jongstleden is de winkel feestelijk geopend en een week later werd er een speciale klantenavond gehouden om bestaande en nieuwe klanten kennis te laten maken met Ekoplaza en haar leveranciers.
Bedrijfsleider Frans van Rheenen: "De winkel is met gevoel en inzicht vormgegeven waarin ik, en dat heb ik als bijzonder ervaren, ook mijn eigen inzicht en ervaring mocht inbrengen. Het gehele team kijkt tevreden naar de vormgegeven marktpleintjes in de winkel. Er is meer te beleven en te ervaren in deze nieuwe Ekoplaza."
Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-30 Lidl tekent voor 35 ha op Logistiek Park Moerdijk
- 2023-03-28 Aldi Süd: bio-aandeel in standaardassortiment bedraagt 15%
- 2023-03-28 Zwitserse bio-voedselverkoop in 4 jaar met 22,5% gestegen
- 2023-03-27 GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- 2023-03-27 Charlotte Van Loock eerste directeur België bij Crisp
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"