'Lekker met minder suiker'-campagne bij Koffietijd

Nederlanders krijgen anderhalf tot twee keer te veel suiker binnen. Samen met Ekoplaza is het Diabetes Fonds daarom de campagne Lekker Met Minder Suiker gestart om mensen bewust te maken van hun suikerinname. Hanneke Dessing, directeur van het Diabetes Fonds, schoof aan bij Koffietijd om meer over de campagne te vertellen, die erop gericht is diabetes type 2, inmiddels volksziekte nummer één, uit te bannen.

Eén van de initiatieven van de het Diabetesfonds is de campagne 'Lekker Met Minder Suiker Weken'. Van 29 maart tot en met 2 mei staan alle 75 filialen van Ekoplaza in het teken van deze bewustwordingscampagne met als motto 'Open je ogen voor suiker'. Om het je makkelijker te maken, hebben het Diabetes Fonds en Ekoplaza samen producten geselecteerd met minder suiker. Voor een goede gezondheid hoef je niet volledig suikervrij te eten.



Bron: Koffietijd

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven