Nederlanders krijgen anderhalf tot twee keer te veel suiker binnen. Samen met Ekoplaza is het Diabetes Fonds daarom de campagne Lekker Met Minder Suiker gestart om mensen bewust te maken van hun suikerinname. Hanneke Dessing, directeur van het Diabetes Fonds, schoof aan bij Koffietijd om meer over de campagne te vertellen, die erop gericht is diabetes type 2, inmiddels volksziekte nummer één, uit te bannen.
Eén van de initiatieven van de het Diabetesfonds is de campagne 'Lekker Met Minder Suiker Weken'. Van 29 maart tot en met 2 mei staan alle 75 filialen van Ekoplaza in het teken van deze bewustwordingscampagne met als motto 'Open je ogen voor suiker'. Om het je makkelijker te maken, hebben het Diabetes Fonds en Ekoplaza samen producten geselecteerd met minder suiker. Voor een goede gezondheid hoef je niet volledig suikervrij te eten.
Bron: Koffietijd

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Fotoreportage: Bloedhete maar geslaagde BioVelddag
- Oud-landbouwminister Cees Veerman ziet nog altijd toekomst in biologische en duurzame landbouw
- De Smaakspecialist investeert in zeewier en neemt de activiteiten van Seamore over
- Johan Groen naar Geersing Potato Specialist
- "In één oogopslag duidelijk hoe ver de initiatieven zijn gevorderd met natuurinclusieve landbouw"
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
- Is de consument bereid meer te betalen voor zuivel van melkveehouders die de kalfjes bij de koe houden?
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland
- 2022-06-14 Albert Heijn, Crisp en Picnic genomineerd voor E-Commerce award
- 2022-06-10 Geïntegreerd klimaatsysteem bindt duurzame koeling aan gasloze verwarming
- 2022-06-09 Spaanse regering bestrijdt voedselverspilling en gaat supermarkten boetes geven
- 2022-06-09 Pilotproject bezorg- en afhaaldienst in Berlijn en Frankfurt am Main
- 2022-06-07 Holland & Barrett nieuwkomer in top 10 van meest klantvriendelijke bedrijven