
Het Diabetes Fonds wil mensen samen met Ekoplaza helpen om een suikerbewuste keuze te maken. "Ze hebben zelf met ons contact opgenomen omdat ze in ons een goede partner zien om hun verhaal goed naar buiten te brengen. Andersom zijn wij ook blij met deze samenwerking, we proberen Ekoplaza immers neer te zetten als een bewuste keuze binnen supermarktland. Wij durven hardop te zeggen dat wij eerlijk zijn over suiker, vet en zout", vertelt Hans van Mierlo, Marketing Manager van Ekoplaza.

Hans geeft aan dat Ekoplaza met deze campagne wil laten zien dat je vrij eenvoudig suikerbewust kunt leven. "Dit doen we door producten waarmee je een suikerbewuste keuze maakt op een voetstuk te zetten. Ook delen we recepten, hiermee kan men 's morgens, 's middags en 's avonds een suikerbewuste keuze maken. En aan de hand van de informatie die we verstrekken zal de klant bewuster door de supermarkt gaan lopen."
Hans benadrukt dat deze campagne niet betekent dat bij Ekoplaza geen ongezonde keuzes gemaakt kunnen worden. "Ook bij ons liggen gewoon chocoladerepen in het schap, maar wij communiceren duidelijk dat je suiker eet. Het moet niet zo zijn dat je achteraf pas ziet dat een product toch veel suiker bevat. Wij willen bewust ongezond genieten en bewust gezond genieten duidelijk naar voren laten komen. Als je met die gedachte bij Ekoplaza binnen stapt zul je zien dat je bij ons heel goed terecht kunt, maar dat je bij andere supermarkten heel vaak bewust genept wordt. Onlangs is uit onderzoek gebleken dat in 56% van de producten in de supermarkt suikers worden gestopt. Ons opnamebeleid is dat we heel streng kijken naar toegevoegde suikers en we zijn hier eerlijk over. We blijven ver binnen de marges als er iets toegevoegd is."


Voor meer informatie: www.lekkermetmindersuiker.nl en www.ekoplaza.nl