"Wij zijn eerlijk over suiker, vet en zout"

Actieweken stimuleren suikerbewustzijn bio-supermarktklant

Tholen - 'De Lekker met minder suiker'-weken bij Ekoplaza zijn van start gegaan. Ekoplaza neemt hiermee in samenwerking met het Diabetes Fonds het initiatief om mensen bewust te maken van de hoge suikerinname en te helpen om te minderen. Vijf weken lang krijgen mensen via een speciale nieuwsbrief handige tips, interessante weetjes en lekkere recepten met minder suiker. Iedereen kan zich gratis aanmelden via de website www.lekkermetmindersuiker.nl.

Het Diabetes Fonds wil mensen samen met Ekoplaza helpen om een suikerbewuste keuze te maken. "Ze hebben zelf met ons contact opgenomen omdat ze in ons een goede partner zien om hun verhaal goed naar buiten te brengen. Andersom zijn wij ook blij met deze samenwerking, we proberen Ekoplaza immers neer te zetten als een bewuste keuze binnen supermarktland. Wij durven hardop te zeggen dat wij eerlijk zijn over suiker, vet en zout", vertelt Hans van Mierlo, Marketing Manager van Ekoplaza.



Hans geeft aan dat Ekoplaza met deze campagne wil laten zien dat je vrij eenvoudig suikerbewust kunt leven. "Dit doen we door producten waarmee je een suikerbewuste keuze maakt op een voetstuk te zetten. Ook delen we recepten, hiermee kan men 's morgens, 's middags en 's avonds een suikerbewuste keuze maken. En aan de hand van de informatie die we verstrekken zal de klant bewuster door de supermarkt gaan lopen."

Hans benadrukt dat deze campagne niet betekent dat bij Ekoplaza geen ongezonde keuzes gemaakt kunnen worden. "Ook bij ons liggen gewoon chocoladerepen in het schap, maar wij communiceren duidelijk dat je suiker eet. Het moet niet zo zijn dat je achteraf pas ziet dat een product toch veel suiker bevat. Wij willen bewust ongezond genieten en bewust gezond genieten duidelijk naar voren laten komen. Als je met die gedachte bij Ekoplaza binnen stapt zul je zien dat je bij ons heel goed terecht kunt, maar dat je bij andere supermarkten heel vaak bewust genept wordt. Onlangs is uit onderzoek gebleken dat in 56% van de producten in de supermarkt suikers worden gestopt. Ons opnamebeleid is dat we heel streng kijken naar toegevoegde suikers en we zijn hier eerlijk over. We blijven ver binnen de marges als er iets toegevoegd is."



Doel van de campagne is volgens Hans vooral om de ogen van de consument te openen. "Als de consumenten zich bewust zijn van wat er allemaal speelt in de supermarkten, dan weten ze ook dat ze met een gerust hart bij ons boodschappen kunnen doen. Het Diabetes Fonds heeft voorafgaand aan de actieweken al onze producten bekeken en daar hun ongezouten - of in dit geval beter gezegd ongesuikerde - mening over gegeven."

Voor meer informatie: www.lekkermetmindersuiker.nl en www.ekoplaza.nl 

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven