Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Martin Bruggeman onderscheidt zich van ‘stevige jongens'

Inspelen op trends met de biogroenten- en fruittas

Tholen – Groenteman Martin Bruggeman uit Almelo heeft succes met een biologisch groente en fruitconcept: De van 't land tas. Daarmee speelt hij in op de trend van consumenten die kiezen voor biologisch en voor gemak. De tassen bevatten naast groenen en fruit ook recepten. Daarmee is het een alternatief voor de maaltijdboxen die steeds meer bedrijven aanbieden. Martin: "Het is geen abonnement. Klanten kunnen het in de winkel of online bestellen. We zijn net een paar maanden bezig, maar het is groeiende. Het is een goed product. De klanten zijn tevreden. De fruittas verbaast me wel. De verkoopprijs is 8,50 euro en daar zit twee à drie kilo fruit in."



Buren

De 'buren' van Groenteman Martin Bruggeman zijn AH en Dirk. "Dat zijn stevige jongens, maar als je je weet te onderscheiden, gaat dat heel mooi". Het gaat bij Martin Bruggeman niet alleen meer om de groenten, het assortiment is veel breder. Martin: "Wij doen veel met hapjesplanken. Vooral bij de feestdagen lopen die goed. Wat dat betreft lijken we wel een delicatessenwinkel. We verkopen ook rookworsten, gehaktballetjes en dergelijke". De groenteman heeft zijn bedrijfsvoering in de loop der jaren flink zien veranderen. "Vroeger verkocht je witte kool, rode kool, een kropje sla en aardappelen. De aardappelen nu nog steeds, maar tegenwoordig verkoop ik bijvoorbeeld maar twee kropjes andijvie per dag en drie kisten gesneden en bijvoorbeeld ook geschilde aardappelen. Mensen willen gemak. Daar moet je op inspelen, anders heb je een probleem." 
 

Nieuwe media

De nieuwe media zijn belangrijk voor de ondernemer. "We merken de kracht van Facebook waar we foto's op plaatsen met hapjes en salades. Dat zien de mensen. Je moet de media gebruiken die je aangeboden krijgt. Steeds inspelen op de trends en heel flexibel zijn. Dat kunnen we ook, want we doen alles zelf en zijn niet afhankelijk van een of ander log apparaat."

Voor meer informatie:
Uw Groenteman Martin Bruggeman
Binnenhof 39
7608KH Almelo
T: 0546-868097