Herkomstbeleving belangrijk op SIAL Paris

Internationale voedingsmiddelenvakbeurs SIAL Paris trok ook dit jaar weer veel bekijks. Volgens de laatste schattingen bood de vakbeurs plek aan zo'n 150.000 bezoekers, waarvan 6700 standhouders. Voor het biologisch segment was een aparte beursruimte ingericht. Op de rest van de beursvloer stonden ook veel exposanten die naast hun reguliere aanbod biologische producten in hun segment hebben. Biobedrijven Do-IT organic Food Ingredients en Happy Goat vertellen over hun ervaring op SIAL.

Do-IT organic Food Ingredients

Voor DO-IT organic Food Ingredients was het de eerste keer voor deelname aan de SIAL. Het bedrijf stond in hal 5A, vlakbij de ingang van het 'organic pavilion'. "Met name de tweede en de derde dag was het een drukte van belang. DO-IT had veel aanloop van biologische aanbieders en potentiële klanten. Er was veel waardering voor ons brede assortiment en ons idee achter one-stop-shopping. Ook onze Franse distributeur Markal kreeg veel aandacht voor hun 'la BIO IDEA' pasta van rode linzen, kikkererwten en mais", vertelt Martha Jeuken van Do-IT.
 


Happy Goat

Happy Goat is gespecialiseerd in producten op basis van biologische geitenmelk. Directeur Marcel Jonkers is positief over zijn ervaring op SIAL en merkt op dat er veel internationale belangstelling was voor de beurs. "Zo'n half jaar geleden hebben we onder onze klantenkring meegedeeld dat we op de beurs zouden staan. Alle klanten zijn langsgekomen. Van zondag tot en met woensdag ben ik van 10:30 tot 18:00 uur vrijwel continu in gesprek geweest met bestaande en potentiële nieuwe klanten."

Sinds begin oktober wordt Happy Goat ook in Frankrijk verkocht. Marcel: "Dat is bijzonder en eveneens een erkenning voor de smaak en de kwaliteit van ons product. En dat in het land met de hoogste geitenkaasconsumptie in Europa!"



Op de SIAL introduceerde Happy Goat drie nieuwe concepten. Marcel ziet deze introductie vooral als een try-out. Aan de hand van bezoekerservaringen wil hij het concept verder ontwikkelen en in de loop van 2017 als product vermarkten. Omdat smaken verschillen biedt de beurs hem de uitgelezen mogelijkheid om in kaart te brengen welke smaakvoorkeuren waar precies leven. "De verschillen zijn opvallend groot. In Frankrijk en België is onze geitenkaas in de smaak honing-vijg erg gewild. In Duitsland kiest men liever voor de combinatie tomaat-paprika en in Nederland is de naturel geitenkaas met kruiden weer populair", vertelt Marcel.

Happy Goat ontving op de 'Today’s Trend' SIAL Innovation exhibition een erkenning voor de trend herkomst. Het bedrijf maakt bewust gebruik van storytelling. "De huidige consument wil steeds bewuster een keuze maken op grond van herkomst. Happy Goat heeft gekozen voor een duidelijke 1-op-1 vertaling van het product en haar herkomst. Alle biologische geitenmelk komt van zorgboerderij De Lingehof. Hiermee is het voor de consument volledig transparant waar het product vandaan komt en hoe men met de geiten, mensen en omgeving omgaat."

Voor meer informatie:
www.happygoat.nl
www.organic.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven