"Teatox is beste introductie ooit, Boho gaat als een dolle"

Yaviva heeft gave en opvallende eco-cosmeticamerken nodig

Tholen - De ambities bij Yaviva blijven groot. Pieter Hofland wil als distributeur op de markt van biologische, verantwoorde en duurzame cosmetica een groot publiek kennis laten maken met de producten. "Ons doel is dat uiteindelijk 80 procent van Nederland weet wat bio-cosmetica is. Het geheim is volgens mij om er voor te zorgen dat de consument de niet-biologische producten in twijfel gaat trekken. Dan krijg je ze zo ver om de biologische producten eens te proberen." En wat draagt daar nog meer aan bij? "Hiervoor hebben we hele gave en opvallende merken nodig. We streven er naar om per maand 1 merk er bij te krijgen. Toch blijven we kritisch. Van de 10 merken die bij ons langskomen zeggen we er gemiddeld tegen 8 nee."



Nieuwste merken

Pieter geeft aan dat de laatst toegevoegde merken al een groot succes zijn. In juni introduceerde Yaviva Alphanova Sun, een merk met 100% natuurlijke zonproducten die geen nanodeeltjes, parabenen en andere synthetische ingredi├źnten bevatten. De lijn bevat ook producten speciaal voor baby's en jonge kinderen. De introductie van Teatox noemt Pieter de beste ooit. "Dit is een complete lijn van thee├źn die op basis van natuurlijke kracht bijdragen aan een gezondere levensstijl. Met deze introductie zetten we een thee in de markt als brug tussen gezond voedsel en cosmetica. Dit vult elkaar mooi aan. Al zijn we niet van plan om de voedselkant op te gaan. We zijn blij dat we er toch voor gekozen hebben om dit merk op te nemen, de producten waren al binnen drie dagen uitverkocht." De Teatox-producten verkoopt Yaviva vooral aan cosmetica- en lifestylewinkels. Eind mei werd het assortiment van Yaviva aangevuld met het Franse merk La Fare 1789. "Dit was tot Teatox de beste introductie tot nu toe."



Van een doorbraak binnen de natuurvoedingswinkels is volgens Pieter helaas nog geen sprake. "Wel kregen we onlangs de kans om Yaviva een weekend lang onder de aandacht te brengen op het zomerfestival bij Natuurwinkel Utrecht aan de Nachtegaalstraat. De reacties van de klanten waren erg goed. We merken dat de interesse in onze producten vanuit de natuurvoedingswinkels beetje bij beetje toeneemt."



Het meest populaire merk uit het Yaviva-assortiment blijft Boho Cosmetics. "Boho gaat echt als een dolle. Dit merk is vaak de ingang voor bedrijven en winkels die niet per definitie al op natuurlijke producten gericht zijn. Boho is wat dat betreft ook meer mainstream. Binnenkort komt er nieuwe nagellak aan in roosachtige kleuren. En we verwachten al snel een nieuwe display."



Pieter geeft aan dat de markt voor biologische cosmetica nog lang niet volwassen is. "De markt begint een beetje te puberen. De populariteit neemt duidelijk toe. Ook schoonheidsalons en drogisterijen die er nog niet mee van doen hebben zijn steeds vaker bereid om er een bio-lijn naast aan te bieden."

Noodzakelijke verhuizing

Yaviva is het huidige pand aan de Hoofdstraat 108 in Driebergen inmiddels al meer dan ontgroeid. "We gaan aan het eind van het jaar als het goed is verhuizen. Vergeleken met vorig jaar hebben we er al bizar veel klanten bij gekregen, Yaviva is veel volwassener nu. Ons personeelsbestand is in een jaar tijd van 2 FTE naar 5 FTE gegroeid. In het nieuwe pand zullen we veel meer mogelijkheden krijgen. Zo kunnen we daar een opleidingscentrum inrichten waarin we 15 mensen les kunnen geven. Nu geven we nog heel veel uitleg via de email en de telefoon of door bij de klanten langs te gaan. Het is hier gewoon te klein geworden."


Pieter Hofland in de huidige vestiging in Driebergen.

Voor meer informatie:

Pieter Hofland
Yaviva
Hoofdstraat 108
3972 LD Driebergen
0343 755287
info@yaviva.nl
www.yaviva.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven