WUR krijgt nieuwe merknaam

Wageningen University & Research is de nieuwe naam die vanaf 1 september voor alle organisatieonderdelen wordt gebruikt. Bestaande merken als LEI, Alterra, Imares en Wageningen University verdwijnen.

Het nieuwe merkenbeleid moet zorgen dat Wageningen één krachtig gezicht laat zien aan de wereld, zegt Marc Lamers, directeur Corporate Communications & Marketing. Dus komt er één naam en één logo. Per september verdwijnen elf submerken, zoals LEI, Imares en Plant Research International. De stap past volgens Lamers goed in het ideaal van One Wageningen uit het strategisch plan. Hierin wordt gestreefd naar meer interne samenwerking, tussen disciplines maar ook tussen de onderzoeksinstituten en de universiteit.

Wetenschappers die exacter willen aangeven waar ze aan werken, kunnen de nieuwe domeinnamen gebruiken, zoals Wageningen Plant Research (momenteel PRI en PPO) of Wageningen Bioveterinary Research (het huidige CVI). Nog niet alle instituten hebben een besluit genomen over hun domeinnaam.

Het nieuwe merk wordt zonder veel tamtam geïntroduceerd. Vanaf september verschijnt het logo op alle uitingen en voorwerpen, zoals websites, briefpapier, gebouwen en bedrijfswagens. Alleen zaken die echt in het oog springen, zoals vlaggen of grote borden worden versneld vervangen. De domeinnaam wordt straks weer wur.nl. Enkele jaren geleden verdween dit domein ten faveure van wageningenur.nl. Bestaande sitenamen blijven doorverwijzen.

Alleen voedselveiligheidsinstituut Rikilt gaat (voorlopig) niet mee in de naamswijziging. Het instituut gaat fuseren met het laboratorium van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Een tussentijdse naamsverandering zou complicerend werken.

Bron: Resource Wageningen

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven