Tegelijkertijd is de beurs ook steeds internationaler aan het worden. Zo zijn er steeds meer internationale exposanten. Er staan zo'n honderd niet-Franse exposanten, uit zo'n twintig verschillende landen. Voor het eerst zullen deze internationale exposanten bij elkaar staan. Dit moet de zichtbaarheid vergroten. De beurs mag daarnaast een groot aantal buitenlandse bezoekers verwelkomen. Tijdens de Natexpo 2014 kwam 12 procent van de bezoekers uit het buitenland, er waren in totaal 64 landen vertegenwoordigd. Voor handelaren biedt de Natexpo een prima platform om de Franse markt te betreden. En aan de andere kant krijgen Franse professionals de kans om hun export uit te breiden.
Er zijn ook wat nieuwe onderdelen op de Natexpo. De 'Cosmetics innovation area' is daar een voorbeeld van. Dit organiseert de Natexpo in samenwerking met Cosmebio en bestaat uit drie componenten:
- 'Welness': massages en make-up
- 'Advice': ruimte voor workshops, aangeboden door specialisten
- 'Innovations': hier presenteren exposanten hun nieuwe producten
Op 'The Organic Cheesemonger's' (gesponsord door CNIEL), georganiseerd door 'Meilleurs Ouvriers de France', staan kaasmakers en sommeliers. Zij presenteren 'cheese and drink'-combinaties.
Een ander nieuw onderdeel is de 'Food Supplements zone'. Dit beursonderdeel draait rond advisering en de ontdekking van producten. Bezoekers krijgen de kans om de hele sector te ontdekken, van 'raw produce' tot het eindproduct. Bij de organisatie van de Food Supplements zone is de organisatie Synadiet nauw betrokken. Dit is een nationale organisatie voor voedingssupplementen.
Voor meer informatie: www.natexpo.com