Sensibiliseringscampagne
Bij Colruyt Group hechten ze belang aan efficiënt boodschappen doen. Daarom zetten ze met 'Winkelen in beweging' graag hun schouders onder 'ShopMob', een project van het Vlaams Instituut voor Mobiliteit. Dit project mikt op verbeterde mobiliteit bij het boodschappen doen, zowel in de winkel als op de weg.Géén kortingen tijdens daluren
In een e-mail en op flyers kregen klanten van de deelnemende filialen een tabel met de rustige winkelmomenten. Colruyt Group benadrukt dat het zijn klanten alleen wil informeren. Het is in geen geval zo dat klanten extra korting of 'spaarpunten' krijgen of beloond worden omdat ze boodschappen doen tijdens de daluren, zoals begin augustus in de pers verscheen.150 fiets-trolleys onmiddellijk uitgeleend
Het VIM stelde in totaal 150 fiets-trolleys ter beschikking voor Colruyt Antwerpen-Zuid, Sint-Amandsberg en Bio-Planet Mechelen. Wie zich inschreef voor het 'ShopMob'-project, krijgt 5 maanden lang een van die fiets-trolleys in bruikleen. De actie was heel succesvol: alle 150 fiets-trolleys waren in een mum van tijd uitgeleend.Korting bij Collect&Go
In de afhaalpunten van Gent en Sint-Amandsberg loopt een test van online supermarkt Collect&Go: wie zijn online gereserveerde boodschappen afhaalt tijdens de minder drukke uren, krijgt 3 euro korting op de voorbereidingskost. Neem je ook de boodschappen van bijvoorbeeld een buur mee, dan betaal je maar één voorbereidingskost (in plaats van twee).Analyse van het proefproject
Eind dit jaar, na afloop van het proefproject, bekijkt Colruyt Group de resultaten en verwerken ze feedback van gebruikers van de fiets-trolleys. De evaluatie wordt daarna bekend gemaakt.Voor meer informatie: www.colruytgroup.com