Daarom deden we in maart 2015 een oproep om ons te helpen. Dit kon op twee manieren. Voor elk verkocht Weleda-product tussen 2 en 20 maart 2015 doneerde het bedrijf een bedrag dat Natuurmonumenten in staat stelt om 1 m2 bloemrijke natuur te ontwikkelen. Daarnaast gaf Weleda ook heel wat tips om zelf bloemrijke natuur creëren in de tuin. Wie hiermee aan de slag ging, kon meteen ook via een teller aangeven hoeveel m2 natuur er op die manier werd gecreëerd. Weleda stelde zichzelf tot doel om minstens 100.000 m2 natuur te creëren. Behoorlijk ambities, maar voor de natuur leggen ze de lat graag extra hoog.
Doelstelling meer dan bereikt
Inmiddels is de campagne afgelopen en is ook het eindresultaat bekend. De verkoopactie leverde een bedrag op waarmee Natuurmonumenten maar liefst 103.433 m2 bloemrijke natuur kan realiseren. En verder werd er ook voor 7.903 m2 natuur gecreëerd in diverse tuinen en balkons. Samen dus goed voor 111.336 m2.Esther Rust, boswachter bij Natuurmonumenten, is erg tevreden met dit resultaat. "Alle middelen om bloemrijke weilanden te ontwikkelen zijn meer dan welkom. Toch hoop ik dat we met deze campagne vooral de bewustwording hebben vergroot, en dat steeds meer mensen plezier beleven aan wat er groeit en bloeit in hun eigen tuin. Want grootse dingen beginnen altijd klein."
In de loop van het jaar volgt meer nieuws over hoe Natuurmonumenten de steun voor bloemrijke natuur inzet.
Voor meer informatie: www.weleda.nl, www.natuurmonumenten.nl