Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De Rit start actie om bijenpopulatie in Nederland te helpen

Biologisch merk De Rit, onderdeel van Royal Wessanen, zet zich vanaf vrijdag 16 mei in om de bijensterfte in Nederland tegen te gaan. De Rit, start de 'Blije Bijenactie' waarmee ze verwacht 20 miljoen bijen te kunnen redden. Voor ieder verkocht actieproduct doneert De Rit een bedrag aan de Nederlandse Bijenhouders Vereniging. De actieproducten zijn vanaf nu te koop.

Sinds 1945 is het aantal bijen in Nederland gehalveerd en de bijenpopulatie krimpt nog steeds jaarlijks. Hierdoor loopt de voedselproductie in Nederland direct gevaar, aangezien bijen verantwoordelijk zijn voor de bestuiving van meer dan 70% van al onze gewassen.


De actieproducten van de 'Blije Bijenactie'.

Charles Bloema van de Nederlandse Bijenhouders Vereniging (NBV): "Dankzij de actie van De Rit kan de NBV 7.000 Nederlandse hobby-imkers helpen om meer bijen te helpen. Dit doen we met onder andere imkercursussen, kennisuitwisseling, het juiste materiaal en advies in ons speciale Imkercentrum. Zeer noodzakelijk, want ook afgelopen winter is de bijenpopulatie weer bijna 10% gekrompen. Het gemiddelde bijensterftecijfer ligt nog steeds te hoog door het gebruik van bestrijdingsmiddelen, verschraling van het landschap en parasieten."

Over De Rit

De Rit is gestart in 1970 op boerderij 'De Rit' midden in de Betuwe. Voor de bereiding van haar ambachtelijke koekjes, hartige snacks, bakmixen en chocoladepasta is de Rit afhankelijk van het werk van bijen. Zij bestuiven een groot deel van alle gewassen en leveren de honing voor veel de Rit producten zoals honingstroopwafels en ontbijtkoeken. Om nu iets terug te doen, zijn de Rit producten vanaf mei voorzien van blije-bijenactiestickers en verkrijgbaar bij De Natuurwinkel en de betere natuurvoedingswinkels. Met de verkoop van elk actieproduct kunnen 100 bijen worden behouden!

Voor meer informatie: www.derit.nl
Publicatiedatum: