Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"Ahold-topman Dick Boer: "Moeten beter vertellen wat we doen in biologische voeding"
Een CEO van een groot Nederlands beursfonds voor een zaal met beleggers. Meestal gebeurt dat in de nogal formele en statische setting van een aandeelhoudersvergadering. Maar het kan ook anders. Zoals eerder deze week, toen de eerste aflevering van de IEX Beleggerstour werd gehouden, bij Ahold in Zaandam. Topman Dick Boer beantwoordde een uur lang vragen van beleggers en van Pieter Kort, hoofdredacteur van IEX/Debeurs.nl. Er waren geen verboden onderwerpen en dus kwam er veel aan de orde: eventuele expansieplannen, de terugkoop van aandelen, de oprukkende online-verkopen, duurzaam winkelen, de Nederlandse consumentenmarkt en de drie pijlers onder de groeistrategie van Ahold.
Over de toenemende verduurzaming van het assortiment zei Dick Boer onder meer: "Wij zijn de grootste verkoper van biologische voeding in Nederland. 80% van de biologische kip wordt bij Albert Heijn verkocht. Maar weinig klanten denken dat Albert Heijn heel erg bezig is met biologisch. We moeten beter vertellen wat we doen op dat gebied."