Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"25ste editie: "De verjaardagstaart is al besteld"

Amsterdamse grachten decor bijeenkomst BioFach

Tholen - Gisterenmiddag (23 oktober) zijn tijdens een rondvaart door de Amsterdamse grachten de laatste ins en outs van de aanstaande BioFach/Vivaness 2014 besproken. Een tiental Nederlandse en Belgische redacteuren woonden de persbijeenkomst bij en genoten tussendoor van een biologische lunch op de boot.



Na het welkomstwoord van de gids en Jacqueline Poppe (vertegenwoordiger Nürnberg Messe in Nederland) nam Barbara Böck het woord. De Manager Public Relations van Nürnberg Messe gaf aan dat de verjaardagstaart al besteld is. De aanstaande BioFach wordt namelijk de 25ste editie. Ook gaf ze wat toelichting op het thema van de BioFach 2014: 'Organic 3.0. The organic agriculture and food industry of tomorrow'. "We gaan met zijn allen onze blik op de toekomst van de biologische branche gaan richten." Hierbij zal onder meer aandacht zijn voor de grondstoffen, transparantie en de impact van de biologische branche. "In de toekomst zullen er nieuwe eisen aan de bio-branche worden gesteld. Op deze ontwikkelingen gaan we in."


Barbara Böck.

Udo Funke, Director Exhibitions BioFach en Vivaness, gaf vervolgens toelichting op de hoogtepunten van de aanstaande BioFach. "De 'Noveltystand' zal dit keer uit zeven categorieën bestaan. Nieuw is de categorie 'Vegan', waarmee we inspelen op de trend. Op de 'Job Market' zal in 2014 voor het eerst 'The Organic Food Research Award' uitgereikt gaan worden. Dit platform is met het oog op de toekomst gedurende deze editie extra belangrijk."


Udo Funke.

Dynamiek

In 2014 zullen wederom producten extra onder de aandacht komen in de 'Worlds of experience' (Kaas, olijfolie, wijn, vis en koffie). "Hier kan men proeven en informatie met experts uitwisselen", aldus Udo. Het congres krijgt ook een boost tijdens de jubileumeditie. "Het aantal voordrachten wordt gereduceerd tot ongeveer 70. Over de invulling hiervan wordt binnenkort meer duidelijk. Onlangs deden we een oproep voor ideeën en hier is goed gehoor aan gegeven. De seminars worden in ieder geval meer dynamisch en het Organic 3.0-thema wordt hier uiteraard ook in verwerkt.


Kai Kreuzer.

Na Barbara en Udo gaf Kai Kreuzer (journalist en kenner van de internationale biologische markt) zijn visie over hoe de bio-branche in de toekomst nog verder kan gaan groeien. "Er is zeker nog discussie noodzakelijk over de toekomstige aanpak", zo luidde zijn conclusie. En tot slot ging Elfriede Dambacher, marktspecialiste natuurcosmetica, in het kader van de Vivaness nog wat dieper in op de huidige situatie op de markt voor natuurcosmetica. "Omdat natuurcosmetica vergeleken met voedsel een luxeproduct is, is het belangrijk om meer emotionele waarde aan deze producten toe te voegen. Alle experts zijn het er in ieder geval over eens dat het een groeimarkt is."


Elfriede Dambacher.


De groep bij elkaar.


De gids vertelt wat er allemaal te zien is. Hier vertelde hij over het smalste grachtenpandje van Amsterdam.


Een deel van de lunch.

Voor meer informatie:

Jacqueline Poppe, Beech Business Promotion B.V.