Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sport en gezonde voeding onlosmakelijk met elkaar verbonden volgens Pim Martens:

"EkoPlaza en CTO - eindelijk een goede en logische match"

Pim Martens, werkzaam als contentmanager bij Randstad Nederland, gaat in de onderstaande blog in op het feit dat sport en gezonde voeding voor hem onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Daarom is hij blij met de manier waarop EkoPlaza aan de weg timmert:

Gisteren las ik dat biologische supermarktketen EkoPlaza met het 'Waarachtigheidsjournaal' gepresenteerd door Harmen Siezen komt. Ze timmeren aan de weg, want ook het Centrum voor Topsport & Onderwijs (CTO) Amsterdam is een nieuwe partner. Eindelijk een goede en logische match. Sport en gezonde voeding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daarom vind ik het ook jammer dat Burger King de Eredivisie sponsort. Omdat zwaarlijvigheid, vooral onder jeugd, een probleem is. Gemiste kans voor de KNVB/Eredivisie om een stuk maatschappelijke verantwoordelijkheid te pakken. Daar verandert de introductie van de ‘Satisfrie’ (friet met minder calorieën) niets aan.

Nu heb ik niet de illusie dat dit ooit verandert, het is nu eenmaal de macht van het grote geld. Het is noodzaak voor mensen om zelf na te denken en de juiste beslissingen te nemen. En vooral ook om goede alternatieven onder de aandacht te brengen. Maak gezonde keuzes ook fun en cool voor kids. Hier moeten sporters en sportclubs bij helpen. Als Robin van Persie en Manchester United reclame maken voor gezonde snacks, reken maar dat dit effect heeft.

Partnerships

Maar het kan nog gekker… de University of Notre Dame in Amerika werkt samen met een afslankmiddel (Medifast) én McDonalds en Coca-Cola. Hmm, nu ik het zo opschrijf misschien ook wel logisch; eerst propageer je overgewicht, om vervolgens een afslankmiddel te verkopen. Bij nader inzien, slim!

Om in Amerika te blijven, lagere scholen sluiten al deals met de grote frisdrankleveranciers om de mierzoete drankjes aan de kinderen te verkopen. Schoolbesturen weten dat dit slecht is, maar gaan toch overstag voor de extra opbrengsten. Het water staat ze aan de lippen (lang leve de bezuinigingen). Scholen verdienen zo over de rug (of buik in dit geval) van kinderen. Maar zolang zelfs de sportorganisatie bij uitstek, het Internationaal Olympisch Comité, gesponsord wordt door McDonalds en Coca-Cola, maak ik me geen illusies meer.

Klik hier om de rest van de blog te lezen.

Bron: Sportnext
Publicatiedatum: