Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We willen de biologische landbouw duurzamer en productiever maken"

FiBL viert 40ste verjaardag met 4000 gasten

Het onderzoeksinstituut voor biologische landbouw FiBL bestaat dit jaar veertig jaar. Om dit te vieren werd op 25 augustus een open dag georganiseerd. Daar zijn meer dan 4000 bezoekers op afgekomen.

FiBL werkt voor de hele waardeketen van de biologische landbouw, van akker tot bord. De breedte van de belangen werd ook duidelijk weerspiegeld in de levendige mix van bezoekers. Dit varieerde van boeren, tot voedselhandelaren, verwerkers, onderzoekers en geïnteresseerde consumenten uit heel Zwitserland. In 14 informatiestands presenteerden FiBL-medewerkers hun lopende projecten met veel trots en enthousiasme. Ook werden er rondleidingen gegeven op het terrein, door de wijngaard, de laboratoria, de moestuin, de stallen, de fruit- en wijnproductiegebieden. Een brede verkenning en geanimeerde discussie waren aan de orde van de dag.


Veel interesse voor de rondleiding.

"Het zien van deze hoeveelheid bezoekers en de grote belangstelling die zij tonen in ons werk is zeer motiverend voor het hele FiBL-team", reageert de directeur van FiBL, Urs Niggli. "De markt voor biologische producten groeit sneller dan het aanbod. Daarom wordt FiBL uitgedaagd om oplossingen te vinden voor de tekorten in de biologische productie. Zo onderzoeken we nieuwe behandelmethoden voor dieren zonder antibiotica te hoeven gebruiken of de teelt van gewassen zonder koper te gebruiken. We willen de biologische landbouw duurzamer en productiever maken."


FiBL-medewerker Monika Messmer geeft uitleg over de experimenten in de katoenproductie in India.

Omdat FiBL voornamelijk privaat gefinancierd wordt, is goede samenwerking met ongeveer 200 partners en klanten zeer belangrijk. Vandaar dat Urs Niggli zo blij was met een foto die door Philipp Wyss, hoofd marketing/inkoop bij Coop, aan hem overhandigd werd. Dit als blijk van waardering voor de positieve samenwerking tussen Coop en FiBL gedurende vele jaren (zie foto hieronder).



Voor meer informatie: www.fibl.org
Publicatiedatum: