Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Herstel Britse bio-markt: verkopen gestegen met 0,6%

De Soil Association zegt een eerste teken van herstel te zien van de Britse biologische markt. De organisatie hoopt dat nieuwe reclame-richtlijnen de sector een verdere impuls zullen geven.

De verkoop van biologisch voedsel en drinken is van jaar tot jaar tot half augustus met 0,6 procent gestegen van 1,22 miljard pond naar 1,23 miljard pond. Dit na een daling in de voorgaande jaren. De consumenten lijken voor authentieke en traceerbare bio-producten te gaan na het paardenvleesschandaal eerder dit jaar.

Twee supermarkten (Waitrose en Sainsbury's) zijn goed voor meer dan de helft van de verkopen van biologisch eten en drinken. Dit blijkt uit onafhankelijke verkoopgegevens waaruit ook blijkt dat de sector gestabiliseerd is en op weg is naar herstel, na zwaar getroffen te zijn door de economische neergang.



De onafhankelijke cijfers werden gepubliceerd door Nielsen in opdracht van de Soil Association. Zij zien de groeicijfers als een stap in de goede richting en als eerste teken van herstel op lange termijn.

Vorig jaar daalde de omzet met 1,5% en het jaar daarvoor zelfs met 3,7%. Op het hoogtepunt in 2008, vóór de start van de recessie, bereikte de verkoop van bio-producten in totaal 2,1 miljard pond.

De zuivelsector blijft de sterkst presterende categorie in het Verenigd Koninkrijk. De verkoop van biologische melk steeg met 2,2 procent naar een winkelwaarde van 143 miljoen pond. In supermarkten laten thee en yoghurt ook solide jaar-op-jaar groei zien met respectievelijk 19 en 9 procent. Dit terwijl de biologische babyvoeding een dominante categorie blijft, met een aandeel van 57 procent van de totale handel.

Bron: The Guardian
Publicatiedatum: