
Abonneren
Vacatures
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
- Internationaal accountmanager Duitsland
- Manager Operations Ethiopia
- Quality controller
- Manager Packing Station
Top 5 - gisteren
- In memoriam Harmen Peters
- René Groenen en Gineke de Graaf nemen afscheid van biologisch-dynamische boerderij De Beersche Hoeve
- Amandelpasta en gemengde notenpasta in grote 'jubileumpotten'
- Biologisch akkerbouwer Douwe Monsma aan tafel bij onderhandelingen landbouwakkoord
- "Nederlandse leiders putten sterk uit de ervaringen in Denemarken bij het ontwikkelen van de markt"
Top 5 - afgelopen week
- Geitenhouderij De Molswaerd gaat van biologisch naar eco-vriendelijk
- John Arink speecht tijdens protest bij Rabobank
- Onkruidrobot maakt indruk op RTL-presentator Lodewijk Hoekstra
- Biologische paddenstoelenkwekerij zet deuren wijd open na nieuwbouw
- Roomijs van BD-landbouwer Tim Moerman in BinnensteBuiten
Top 5 - afgelopen maand
- Mestoverschot? Niet in de biologische sector
- Geitenhouderij De Molswaerd gaat van biologisch naar eco-vriendelijk
- De Wijndragers neemt het merk Van TON uit Zierikzee over
- Potgrond met turf funest voor natuurgebieden, maar alternatief lijkt moeilijk te vinden
- "Overheid beschermt mensen en natuur onvoldoende tegen schadelijke effecten van bestrijdingsmiddelen"
Duitsland: Meer jonge consumenten kopen biologisch voedsel
Biologische voeding is sowieso nog steeds erg populair onder de Duitse consumenten. In totaal gaf 22 procent van de respondenten aan vaak biologische levensmiddelen te kopen en 52 procent doet dit af en toe. "Biologisch is nog steeds trendy. Mensen waarderen de kwaliteit en de smaak van de producten, maar ook de duurzame productiewijze en de betrouwbaarheid van het systeem", zegt minister Ilse Aigner.
De Duitse consument gaat volgens de studie vooral voor biolgoische groenten en fruit, gevolgd door eieren. Daarop volgen aardappelen, zuivelproducten en broodproducten. De belangrijkste reden voor het kopen van bio-producten is de regionale herkomst, gevolgd door dierenwelzijn en minimale vervuiling.
Ongeveer 75 procent van de respondenten is bereid om een hogere prijs te betalen voor lokaal voedsel om zo familiebedrijven te ondersteunen. En 77 procent gelooft in de combinatie van biologisch en regionaal.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-24 Lokaal assortiment is booster voor zelfstandige supermarkten en lokale economie
- 2023-05-22 "Alle landbouw en afzet biologisch verschaft duidelijkheid voor iedereen"
- 2023-05-19 "Ik wil een bijdrage leveren aan een heel ander voedselsysteem"
- 2023-05-16 Diny van der Klis wil het stokje doorgeven in Oudewater
- 2023-05-11 Amerikaanse biologische voedselverkoop overschrijdt 60 miljard dollar in 2022
- 2023-05-10 Alnatura in Darmstadt heeft beste biologische groenten- en fruitafdeling van Duitsland
- 2023-05-09 Ekoplaza België ziet duidelijke terugval in verkoop, maar: "potentieel van bio is groot"
- 2023-05-05 Prijsverlagingen Lidl in onder andere biologische groenten
- 2023-05-05 Doornik verwelkomt gloednieuwe Bio-Planet
- 2023-05-03 Holland & Barrett snelste stijger in de retailbranche
- 2023-05-02 Duurzamere voeding blijft aan belang winnen: +11% in 2022
- 2023-05-01 Grote berg compost blikvanger tijdens 'stronteigenwijs' voorjaarsspektakel
- 2023-05-01 Reorganisatieplan SuperBioMarkt goedgekeurd
- 2023-04-28 Duitse supermarkt Alnatura geeft scholieren korting
- 2023-04-25 "Dennree neemt resterende basic-winkels in Oostenrijk over"
- 2023-04-25 Planet Organic-oprichter keert terug om reddingsoperatie te leiden
- 2023-04-20 Bio Top 40: standaard biologisch voor extra areaal
- 2023-04-20 Sainsbury's doet last-minute bod op Planet Organic
- 2023-04-19 Geslaagde eerste jonge bio-winkeliersbijeenkomst; aan de slag met collegiale toetsing
- 2023-04-18 "Holland & Barrett in gesprek over reddingsbod op Planet Organic"