Steeds meer Duitse jongeren zoeken bij het winkelen specifiek naar biologische producten. Het aantal consumenten tot 30 jaar die regelmatig biologische producten koopt is met 9 procent gestegen. Dit blijkt uit de actuele 'Ökobarometer', een representatief onderzoek in opdracht van het Duitse ministerie van Consumentenbescherming.
Biologische voeding is sowieso nog steeds erg populair onder de Duitse consumenten. In totaal gaf 22 procent van de respondenten aan vaak biologische levensmiddelen te kopen en 52 procent doet dit af en toe. "Biologisch is nog steeds trendy. Mensen waarderen de kwaliteit en de smaak van de producten, maar ook de duurzame productiewijze en de betrouwbaarheid van het systeem", zegt minister Ilse Aigner.
De Duitse consument gaat volgens de studie vooral voor biolgoische groenten en fruit, gevolgd door eieren. Daarop volgen aardappelen, zuivelproducten en broodproducten. De belangrijkste reden voor het kopen van bio-producten is de regionale herkomst, gevolgd door dierenwelzijn en minimale vervuiling.
Ongeveer 75 procent van de respondenten is bereid om een hogere prijs te betalen voor lokaal voedsel om zo familiebedrijven te ondersteunen. En 77 procent gelooft in de combinatie van biologisch en regionaal.

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Tweede Kamer: "Ondersteun biologische koplopers in stikstofaanpak"
- Fotoreportage: Jubileumjaar De Groene Passage feestelijk afgetrapt met Zomermarkt
- Anders Invest Food & Agri fonds participeert in Horizon Natuurvoeding
- De Speld steekt de draak met biologisch
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-06 Lege schappen door de boerenprotesten?
- 2022-07-05 Schommeling in omzetgroei supermarkten verwacht voor de komende jaren
- 2022-07-05 Vlissingen maakt kennis met Bio Drôme
- 2022-07-05 "Soms heb je een crisis nodig om verandering teweeg te brengen"
- 2022-07-05 Blokkades boeren bij distributiecentra supermarkten blijven voortduren
- 2022-07-01 Superunie met NielsenIQ aan de slag voor marktdata
- 2022-07-01 Alnatura ontvangt New Work Award 2022 voor het concept 'collegiale samenwerking'
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend