De Britse retailer Waitrose meldt een aanzienlijke groei in de biologische voedingverkopen sinds het paardenvleesschandaal en het debat rondom GGO's. Mark Price zegt dat de bio-verkoop het afgelopen kwartaal met 6,6% gestegen is. Dit nadat de laatste jaren geen groei merkbaar is geweest. "Ik denk dat dit een reactie is op de schandalen van de laatste tijd. Dit heeft de consument weer richting de bio-producten geduwd."
Hij geeft wel aan dat de consumenten behoefte hebben aan meer uitleg over biologische voeding. "De uitdaging is nu om de consumenten te laten snappen wat biologisch exact inhoudt."
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Tweede Kamer: "Ondersteun biologische koplopers in stikstofaanpak"
- Anders Invest Food & Agri fonds participeert in Horizon Natuurvoeding
- "Minder produceren en een beter inkomen, welke boer wil dat nu niet?"
- "Leg biologische producten bij elkaar voor 60% meer omzet"
- Renaat Devreese: "Als mijn weiland beschermd gebied wordt, valt alles in duigen"
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland
- 2022-06-14 Albert Heijn, Crisp en Picnic genomineerd voor E-Commerce award
- 2022-06-10 Geïntegreerd klimaatsysteem bindt duurzame koeling aan gasloze verwarming