"Dit was een goede respons, zeker gezien de korte termijn waarin we deze bijeenkomst georganiseerd hebben. We merkten dat er veel vragen over dit onderwerp leven binnen de branche. Daarom vonden wij het belangrijk om winkeliers en leveranciers uitgebreid hierover te informeren", vertelt Paul. Hij geeft aan dat er een goede mengeling was, tot de deelnemers behoorden zowel zelfstandige winkelondernemers als winkeliers die aangesloten zijn bij diverse winkelketens. "Er werden vrij veel vragen op ons afgevuurd. Deze waren vaak praktisch van aard. Bijvoorbeeld wat je wel en niet mag noemen in reclamefolders."
De volgende sprekers kwamen tijdens de voorlichtingsavond aan het woord:
- Janine Galjaard als directeur van KOAG-KAG. De Keuringsraad KOAG/KAG houdt toezicht op publieksreclame voor zelfzorggeneesmiddelen, medische (zelfzorg)hulpmiddelen en gezondheidsproducten.
- Pim Dekker als bestuurslid van de NPN; de branche organisatie van producenten, importeurs en groothandelaren van natuur- en gezondheidsproducten in Nederland. Tevens is hij voedingsdeskundige en werkzaam bij Solgar Vitamins Holland.
- Judith de Graaf, consultant techniek en wet- en regelgeving bij NCV; de Nederlandse Cosmetica Vereniging.

Judith de Graaf, Janine Galjaard en Pim Dekker achter de tafel. Rechts natuurvoedingswinkelier Jacq Cuypers (Vakcentrum Levensmiddelen), die de avond presenteerde.
De voorlichtingsavond werd georganiseerd door Bionext, ketenorganisatie voor biologische landbouw en voeding, Vakcentrum Levensmiddelen sectie Natuurvoeding en Reform, en de Biowinkelvereniging. "We zijn erg tevreden over het verloop van de bijeenkomst. Dit is het resultaat van een goede samenwerking tussen de diverse organisaties. We zien het dan ook zeker zitten om in de toekomst soortgelijke bijeenkomsten te organiseren rondom zaken die voor ondernemers in de gehele bio-branche van belang zijn."
Een uitgebreid verslag van deze avond verschijnt binnenkort op www.biowinkelvereniging.nl. Lid worden als winkel kan via het inschrijfformulier op de website.