VS: Vertrouwen in USDA Organic label en bio-producten toegenomen

De bewustwording rond het USDA Organic label is gegroeid. Dit blijkt uit de '2013 U.S. Families' Organic Attitudes and Beliefs Study'. Meer consumenten zijn geneigd om te kijken naar het label wanneer ze zoeken naar biologische producten. Bovendien zegt meer dan vier op de tien ouders (42%) dat hun vertrouwen in biologische producten toegenomen is, tegenover 32 procent die dit een jaar eerder aangaf. Uit het onderzoek is ook gebleken dat vooral jongere ouders (nieuwe bio-consumenten) meer vertrouwen hebben in biologische producten.

"Er is een opleving merkbaar in het consumentenvertrouwen in biologisch. Het blijkt nu de gouden standaard te zijn bij het zoeken naar niet-giftige producten, waaraan geen antibiotica, synthetische hormonen, genetisch gemanipuleerde ingrediënten en additieven te pas zijn gekomen", reageert Christine Bushway, directeur van de Organic Trade Association.

De studie is gebaseerd op antwoorden van 1.239 Amerikaanse huishoudens op vragen over hun houding en gedrag met betrekking tot biologische voeding. Het rapport biedt ook uitgebreide informatie over de demografische kenmerken van bio-consumenten. Klik hier voor meer informatie over de verkrijgbaarheid van het rapport.






Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.