
De commercieel directeur is erg tevreden over de daadkracht binnen Udea. "We mogen zeker niet mopperen over de gang van zaken. We werken met een groep enthousiaste mensen en tonen iedere keer weer aan dat je met elkaar heel veel kunt bereiken. Alles is eigenlijk verrassend goed verlopen."

Erik-Jan geeft aan dat men binnen Udea verrast was over de dalende klantenaantallen in natuurvoedingswinkels en dat er daarom fors geïnvesteerd is in de EkoPlaza-formule. "Deze trend hebben wij inmiddels doorbroken met onze formule. EkoPlaza trekt gemiddeld meer klanten. De gemiddelde besteding lag in 2011 wat lager, maar inmiddels is deze ook omhoog gegaan. De positieve omzetcijfers tonen toch aan dat het zeker de goede kant op gaat."
2013
Begin 2013 zal Udea zich gaan focussen op de verdere uitrol van het nieuwe voedingsmerk Lieke is Vrij. De productlijn bestaat uit zo'n 80 producten die zowel biologisch als glutenvrij zijn. "We willen glutenvrije voedingsproducten hiermee uit de 'ziek-zijn'-sfeer halen. Lieke is Vrij maakt het voor mensen met een glutenallergie mogelijk om onbezorgd te genieten van biologische voeding."Ook gaat Udea het assortiment verder finetunen. "We gaan iedere meter van het schap kritisch doornemen en scherpe keuzes in ons assortiment maken. Het draait voor ons meer volume per product. Belangrijk is dat de consument nog altijd kan kiezen uit een volledig assortiment, maar we maken het meer overzichtelijk. We gaan voor een rustig winkelbeeld."
Voor meer informatie: Erik-Jan van den Brink, [email protected], 0413 256700, www.udea.nl