
Abonneren
Vacatures
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
Top 5 - gisteren
- "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- Omschakeling van biologisch legpluimvee naar scharrel of vrije uitloop moet gemeld worden bij Skal en COKZ
- "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- "Meer wederzijds begrip Tweede Kamerleden in voedseldebat na filmvertoning"
- Definitieve uitslag waterschapsverkiezingen bekend
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Wessanen neemt bedrijfsstructuur onder de loep
"Tegelijkertijd zien wij verminderd consumentenvertrouwen en de daarmee samenhangende vermindering van de uitgaven als gevolg van gematigde Europese economieën die een negatieve invloed op onze activiteiten in verschillende mate."
"Onze prestaties in het supermarktkanaal in het derde kwartaal zijn in lijn met de voorgaande kwartalen en dit bevestigt dat we op de goede weg zijn. Ontwikkelingen in de gezondheidswinkels zijn teleurstellend, hoewel er verscheiden verbeteringen zichtbaar zijn. Dit geldt bijvoorbeeld voor onze Duitse merken en we zien positieve omzetontwikkelingen in onze Nederlandse formulewinkels en het aantal klanten bij onze Franse groeit."
"We blijven ons inzetten voor de uitvoering van onze strategische agenda. Zoals eerder aangekondigd hebben we ook maatregelen doorgevoerd waarmee de operationele kosten op korte termijn omlaag kunnen. Ook bekijken we nu op een meer structurele basis de bedrijfsstructuur en de uitgaven."
"Deze beoordeling is in volle gang en we zijn van plan om eind november de conclusies te gaan delen. We willen de complexiteit verminderen, alles beter stroomlijnen en stappen maken om de snelheid richting de markt en in de besluitvorming te verbeteren. Hierdoor zullen aanzienlijke kostenbesparingen worden bereikt. Uiteindelijk willen we naar een slanker, fitter en winstgevend bedrijf en een geweldige plek om te werken voor iedereen die biologisch, duurzaam en gezond voedsel omarmt."
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"
- 2023-02-14 Winterrapport GfK: shopper getraumatiseerd door de inflatie
- 2023-02-14 Ekoplaza juicht Nederlandse IMVO wetgeving toe
- 2023-02-13 Pompoen, gember, rode en witte kool, rode biet, pastinaak en (baby) Romaine standaard biologisch bij Albert Heijn
- 2023-02-09 Duitsland: ondanks recordinflatie blijft merendeel klanten de biowinkels trouw