Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
A-merken Douwe Egberts, Coca-Cola en Calvé

Winkelonderzoek: loyaliteit aan biologische producten is hoog

Producten van Douwe Egberts, Coca-Cola en Calvé zullen niet snel vervangen worden door huismerken, ook wanneer consumenten minder te besteden hebben. Samen met Grolsch en Becel zijn dit de merken waar consumenten het meest loyaal aan zijn, ook in crisistijd. Deze merken staan bovenaan de top 25 meest crisisbestendige A-merken, blijkt uit het Winkelonderzoek, uitgevoerd door de Persgroep Advertising en Newcom Research & Consultancy. In de top 25 staan diverse merken van Unilever en Procter & Gamble.

De Persgroep en Newcom Research Consultancy hebben grootschalig onderzoek gedaan naar winkelgedrag in crisistijd. Daarbij is ook onderzocht welke merken consumenten nooit zouden vervangen voor huismerken. Douwe Egberts wordt het meest genoemd, gevolgd door Coca-Cola en Calvé.

Uit het Winkelonderzoek blijkt daarnaast dat de loyaliteit aan biologische producten hoog is. Ook als consumenten minder te besteden hebben, zullen zij deze niet snel opgeven voor niet-biologische producten. De top 25 van spontaan genoemde merken die nooit zouden worden vervangen door een huismerk:
 
  • Douwe Egberts
  • Coca-Cola
  • Calvé
  • Grolsch
  • Becel
  • Honig
  • Nivea
  • Unox
  • Lay's
  • Blue Band
  • Hak
  • Heinz
  • Fair Trade
  • Bolletje
  • Heineken
  • Pickwick
  • Campina
  • Dreft
  • Spa
  • Dove
  • Ariël
  • De Ruijter
  • Lipton
  • Sensodyne
  • Nespresso

Over het Winkelonderzoek 2012

De beschreven resultaten zijn afkomstig uit het Winkelonderzoek 2012, uitgevoerd door de Persgroep Advertising en Newcom Research & Consultancy. Het onderzoek is online uitgevoerd in mei en juni 2012 onder 1.850 personen, afkomstig uit het onderzoekspanel van Newcom en de lezerspanels van het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool.

Bron: Marketingtribune.nl
Publicatiedatum: