
Abonneren
Vacatures
- Assistent Bedrijfsleider
- Retail Key Account Manager
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
Top 5 - gisteren
- "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- "Meer wederzijds begrip Tweede Kamerleden in voedseldebat na filmvertoning"
- Omschakeling van biologisch legpluimvee naar scharrel of vrije uitloop moet gemeld worden bij Skal en COKZ
- Definitieve uitslag waterschapsverkiezingen bekend
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
The Nielsen Company geeft een positieve prognose
Verdere stabiele groei Duitse bio-markt
Met name kleine speciaalzaken zagen de bio-omzet duidelijk stijgen. Binnen supermarkten en discounters was een enigszins negatieve omzet- ontwikkeling waar te nemen. Deze ontwikkeling is hoofdzakelijk te wijten aan de verliezen op het gebied van biologische melk.
Binnen de drogisterijen was een duidelijke toename van de bio-omzet waar te nemen, met maar liefst 4%. Vooral biologische babyvoeding is een van de belangrijkste productgroepen binnen dit kanaal. Naast babyvoeding is zuivel eveneens een belangrijke omzetdrager binnen de Duitse bio-markt. De Duitse omzet van bio-zuivel nam met 4,5% toe in het eerste kwartaal van 2012. Met name de verkoop van vruchtenyoghurt is binnen de Duitse bio-markt sterk toegenomen.
Reden voor de verdere stabiele groei van de Duitse Bio-Markt zijn onder meer de angst voor levensmiddelvergiftingen en schandalen binnen de levensmiddelenindustrie. Maar omdat de bio-markt een constante groei laat zijn, kan dit niet de enige reden zijn. De consumenten worden zich steeds meer bewust van de verborgen en ongezonde hulpstoffen die binnen de levensmiddelenindustrie worden ingezet en de overtuiging dat de ethische houding van producenten van biologische levensmiddelen op dat vlak anders is, neemt toe.
Al met al een positieve prognose voor de Duitse markt van biologische levensmiddelen en natuurlijk kansen voor Nederlandse producenten van biologische levensmiddelen!
Meer weten over uw kansen op de Duitse markt van biologische levensmiddelen? Neem contact op met LIBERA, Export- en Marketingadvies voor Duitsland, Petra van Egmond via petra.van.egmond@libera-export.com.
(Bron: Ein Herz für BIO, strategische partner van LIBERA Export- en Marketingadvies voor Duitsland)
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-27 GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- 2023-03-27 Charlotte Van Loock eerste directeur België bij Crisp
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"
- 2023-02-14 Winterrapport GfK: shopper getraumatiseerd door de inflatie
- 2023-02-14 Ekoplaza juicht Nederlandse IMVO wetgeving toe