De Youth Food Movement (YFM) komt op een ludieke manier in actie tegen de '2% brief' van Albert Heijn. 'Doe als Albert Heijn, geef jezelf 2% korting', schrijft de organisatie op haar website.
De YFM spreekt van 'een actie van een marktpartij die teveel macht heeft'. Boeren zijn hiervan de dupe. Volgens de organisatie is het echter de consument die écht de macht heeft. YFM organiseert daarom een stickeractie op donderdagavond in Amsterdam Centrum.
Meer informatie over de actie van YFM is te vinden op hun website (ook de stickers die ze willen gaan plakken) en op Facebook.
'Geef jezelf 2 procent korting bij Albert Heijn'
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-06 Alnatura realiseert omzetstijging van 2,3% tegen de trend in de sector in
- 2023-12-05 "Voedselaanbod kan snel duurzamer"
- 2023-12-05 Ook PLUS stopt met plastic wegwerpzakjes voor groenten en fruit
- 2023-12-05 Voedselverspilling in supermarkten daalt met 17,4% ten opzichte van 2018
- 2023-12-05 Wie zoet is krijgt (biologisch) lekkers...
- 2023-12-04 Meldpunt voor onterechte duurzaamheidsclaims
- 2023-12-01 Duitsland: Netto Marken-Discount steunt overheidsinitiatief om biologische voeding te promoten
- 2023-12-01 "Aandeel biologisch daalt bij Lidl"
- 2023-11-29 Joren Jacobs gaat afscheid nemen van Nieuw Mos
- 2023-11-29 Het vervolg: tweede ontmoeting jonge winkeliers bij Goodyfood in Hilversum
- 2023-11-27 "Herbruikbare tas meenemen tijdens het winkelen moet nieuwe norm worden"
- 2023-11-21 Sebastiaan Kuipers nu ook eigenaar van Groningse Ekoplaza
- 2023-11-20 Eko Heerlijk Wormerveer viert 12,5-jarig bestaan
- 2023-11-16 Online supermarkt Crisp haalt €35 miljoen op voor groei
- 2023-11-16 Bio-supermarktketen basic nu officieel onderdeel van tegut…
- 2023-11-16 "Supermarkten kunnen directe invloed hebben op tegengaan diabetes type 2-ramp"