EDEKA houdt van eten, en dan vooral van biologisch eten. Daarvan wordt de consument overtuigd in de nieuwe brochure 'Wir Lieben Bio'. Van maandag 23 juli tot 1 september ligt de brochure met een oplage van ongeveer 1,9 miljoen exemplaren in EDEKA-filialen verspreid door het hele land.
In de brochure van 32 pagina's kan de consument de diversiteit van het biologische assortiment van EDEKA ontdekken. Er gelden aantrekkelijke prijzen gedurende de actieperiode. In de brochure staan onder meer diverse recepten, informatie over gezonde voeding en de lezer kan een prijs winnen door mee te doen aan een loterij. De brochure wordt verder ondersteund op de website van EDEKA en de Facebookpagina. Ook plaats EDEKA advertenties in kranten.
Genieten met een schoon geweten, daarvoor zet EDEKA zich niet alleen met zijn biologische assortiment in. In juni 2012 zijn EDEKA en WWF een strategisch partnerschap aangegaan en werd onder meer de bestaande samenwerking rondom het thema Nachhaltige Fischerei (duurzame visserij) geïntensiveerd. Het gemeenschappelijke doel is om de ecologische voetafdruk van EDEKA significant te verminderen. Om dit alles voor de consument te verduidelijken zullen in de toekomst sommige bio-producten van EDEKA ook voorzien worden van het bekende panda-logo van WWF.
De nieuwe brochure is online beschikbaar op www.edeka.de/biobroschuere
Bron: Fruchtportal

Abonneren
Vacatures
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
- Lead Auditor Kwaliteit & Processen
- Junior account manager
- Accountmanager
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen
- 2023-01-04 Crisp sloot 2021 af met verlies van ruim 15 miljoen euro
- 2023-01-03 De kracht van dichtbij: 60% van alle aankopen vindt over 5 jaar lokaal plaats
- 2022-12-23 Het was een wonderlijk jaar bij Odin
- 2022-12-21 Colruyt-medewerkers zetten producten anderhalf uur per dag sneller in de rekken