Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Alle bio-consumenten moeten onze producten kunnen vinden"

Australian focust op verhogen biologisch aandeel

Tholen – Marcel Gerritsen, directeur van Australian, noemt zichzelf een 'bio-freak'. De biologische levensstijl is er bij hem echt met de paplepel ingegoten. Onder zijn leiding zijn vooral de afgelopen anderhalf jaar grote stappen gezet in de uitbreiding van het biologische gehalte van het Australian-assortiment.

Zo is de gehele ijslijn van Australian sinds 1,5 jaar gemaakt van biologische ingrediënten. Marcel geeft aan dat dit een vrij lastig proces was. "Vooral de sourcing van alle ingrediënten heeft veel tijd gekost. Met name het vinden van gekarameliseerde biologische notenproducten blijft lastig. Als dat eenvoudiger wordt, is de kans groot dat het bio-aandeel binnen Australian in de toekomst fors zal gaan groeien. Toch zullen we ook in tijden van schaarste zeker geen concessies doen in het biologisch gehalte van ons assortiment."



De smaak van het ijs lijkt er in ieder geval alleen maar beter op te zijn geworden. "Dit blijkt onder meer uit de resultaten van een blinde proeverij van Chef's Magazine. Daarbij is ons biologische aardbeienijs als beste uit de test gekomen. Dat vervuld me echt met trots. Hieruit blijkt dat we echt op de goede weg zijn."

Ook de koffie van Australian is sinds 1,5 jaar biologisch. "Daardoor zijn we in het premiumassortiment de enige met biologische koffie." Samen met koffiebrander ICS International uit Dordrecht is een speciale smaakmelange samengesteld. De bonen komen afwisselend uit Colombia, Bolivia en Guatemala. De versheid staat voorop bij de koffie van Australian. "Het is echt supervers omdat we per pallet produceren. Binnen vijf dagen na de bestelling krijgen onze klanten de koffie binnen." De koffie heeft volgens Marcel een uitmuntende smaak. "Aan de meeste biologische koffie zit een zuurtje. Die van ons is zo lekker dat je al snel geneigd bent om een tweede of derde kopje te nemen."


Links de 'Snapper dark hazelnut organic' - een luxe handgemaakte reep bereid met biologische pure chocolade (73% cacao) met hele hazelnoten. Rechts 'Espresso beans dark roast' - een eerlijke, biologische Dark roast koffie. De pittige espressomelange is ontwikkeld op basis van 100% Arabica-noten.

Verkrijgbaarheid

Australian levert heel veel rechtstreeks aan de horeca. "Horeca-ondernemers gaan steeds meer voor biologisch, dat is goed te merken." En met TerraSana als vaste samenwerkingspartner zijn de Australian-producten ook in veel Nederlandse natuurvoedingswinkels verkrijgbaar. De verkrijgbaarheid van de biologische Australian-producten kan volgens Marcel nog sterk verbeteren. "We willen onze producten voor alle bio-consumenten toegankelijk maken. TerraSana wil ons daarbij helpen. Het is prettig werken met Kees Barnhard. Voor hem geldt echt: een man een man, een woord een woord."

Marcel heeft een duidelijk mening over de huidige situatie in de bio-retailbrance. "Ik denk dat het moddergooien tussen de twee partijen uiteindelijk ten koste gaat van de consument en daar zit niemand op te wachten." Hij is blij dat de winkels wel duidelijk enorme stappen maken. "Het donkergroene gaat er echt af."


9-pack dreamers organic - Drie keer drie vierkante verleiders in melk-, witte- en pure chocolade.

Chocoladeletters

Momenteel is Australian al druk met de productie van (biologische) chocoladeletters. "Daar produceren we er heel veel van. Belangrijk is om alle standaard retailmomenten die er zijn ook voor de biologische producten te gaan gebruiken. Daarom mag Australian rond Sinterklaas niet ontbreken in de winkels."


Het ambachtelijke productieproces van de 'Dreamers' in beeld. De chocoladeproducten van Australian kunnen overigens ook voorzien worden van een bedrijfslogo, flyer, begeleidende brief of een gepersonaliseerde banderol.

Voor meer informatie:

Marcel Gerritsen
Australian
Plesmanstraat 31
3905 KZ Veenendaal
0318 583140
marcel@australianhomemade.com
www.australianhomemade.com