De voorgevel van Bio Drôme.
Hij heeft in 1997 op aanraden van zijn moeder besloten om te solliciteren bij natuurvoedingswinkel De Koriander (toenmalige naam). "Ik had wel mijn vraagtekens. Ik had geen zin om bij een gewone supermarkt stage te lopen, maar biologisch had voor mij toen echt nog een geitenwollensokkenimago." Dit beeld veranderde al snel toen hij er eenmaal werkte. "In de natuurvoedingswinkel heb je veel meer contact met de klant. Het gaat echt een stapje verder. Dat beviel me wel en daardoor ben ik na mijn stage gebleven."
Damario achter de kassa
De jonge winkelier is nog altijd blij dat hij de stap genomen heeft. "Het is wel hard werken, maar dat is het zeker waard. En de ondernemersrol blijkt mij prima te passen." Ik heb Bio Drôme een modernere uitstraling gegeven en ben niet bang om te investeren als het ook daadwerkelijk iets oplevert." De meest recente aanpassing in de winkel betreft de broodafdeling, die onlangs verbouwd is.
De onlangs verbouwde broodafdeling
Damario geeft aan dat de klantenkring de laatste jaren enorm gegroeid is en hij merkt dat de winkel een steeds jonger publiek trekt. "Er zitten zelfs klanten tussen die net klaar zijn met school. Daaraan kun je toch merken dat veel mensen steeds bewuster in het leven staan."
Het nichtje van Damario helpt een klant.
Groter pand
Bio Drôme is vijf jaar geleden naar een groter pand verhuisd. De winkeloppervlakte is toen meer dan verdubbeld (van 65 m² naar ongeveer 155 m²), maar inmiddels zou Damario alweer graag naar een nog groter pand verhuizen. Hij wil een pand kopen met een winkeloppervlakte van tussen de 300 en 400 m². "Ik ben vijf jaar geleden verhuisd omdat alle producten op 1 'facing' gepresenteerd stonden, en als ik nu de winkel rondkijk constateer ik weer hetzelfde probleem. Dat maakt het extra belangrijk om iedere dag opnieuw scherp te kijken naar wat er in de schappen staat, zodat ik ons assortiment zo goed mogelijk en op het juiste moment kan aanvullen."In dit schap is duidelijk zichtbaar dat veel producten op 1 'facing' gepresenteerd staan.
Natudis
Damario heeft er bewust voor gekozen om trouw te blijven aan zijn vaste leverancier Natudis. "Ik heb wel een andere aanbieding gekregen, maar een overstap naar Udea zou betekenen dat ik 75 procent van de bestaande merken moet veranderen. Dat is het me echt niet waard."Bio Drôme doet ook mee met de spaaractie voor biologisch afbreekbaar servies.
De AGF-afdeling.
Voor meer informatie:
Damario Luitwieler
Bio Drôme
Bierkade 5-7
4461 AV Goes
0113 228009
[email protected]
www.biodromegoes.nl