
Abonneren
Vacatures
- R&D Trial Manager Vegetables | Team Lead
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
- Internationaal accountmanager Duitsland
- Manager Operations Ethiopia
- Quality controller
Top 5 - gisteren
- "Qua kosten zitten biologische champignons aan maximum"
- Robotbouwers willen van biologisch naar gangbaar
- Boeren en tuinders melden zich voor problemen mentale gezondheid
- Amerikaans landbouwministerie biedt steun aan biologische zuivelproducenten
- "Als iedereen een tientje wil betalen voor een zakje van vijf tulpenbollen, dan ben ik morgen biologisch"
Top 5 - afgelopen week
- In memoriam Harmen Peters
- René Groenen en Gineke de Graaf nemen afscheid van biologisch-dynamische boerderij De Beersche Hoeve
- Fotoreportage: Bio-producenten op PLMA 2023
- "Diversiteit is altijd beter dan een monocultuur"
- Meer natuur, beter voor dierenwelzijn: maar boer Gerjo Koskamp kan het niet alleen
Top 5 - afgelopen maand
Nieuwe campagne in Wales moedigt consument aan te kiezen voor biologisch
De campagne, een initiatief van Organic Centre Wales (OCW), is de eerste in zijn soort in Wales. Er hangen onder meer posters bij supermarkten, er zijn reclamespotjes te horen op de radio, er wordt online geadverteerd en er is een educatief programma voor scholen beschikbaar. Onderdeel van de campagne is ook een 12 maanden durende PR- en social media-campagne waarmee de mensen aangemoedigd worden om de Facebookpagina van Organic Centre Wales te bezoeken voor biologische recepten, wedstrijden en informatie over de voordelen van duurzame productie
"Het percentage van bio-gecertificeerde producten is in de afgelopen jaren afgenomen, hoewel er aanwijzingen zijn dat de vraag van de consument in een aantal productlijnen toegenomen is", zegt Dafydd Owen van Organic Centre Wales. "Een deel van onze taak is om ervoor te zorgen dat consumenten goed geïnformeerd worden over de voordelen van het kopen van biologische producten."
De campagne wordt gezamenlijk gefinancierd door de Eu en de Organic Trade Board (beheerd door Sustain - de alliantie voor betere voeding en landbouw).
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-30 Bio-Planet breidt uit naar Luxemburg in 2024
- 2023-05-24 Lokaal assortiment is booster voor zelfstandige supermarkten en lokale economie
- 2023-05-22 "Alle landbouw en afzet biologisch verschaft duidelijkheid voor iedereen"
- 2023-05-19 "Ik wil een bijdrage leveren aan een heel ander voedselsysteem"
- 2023-05-16 Diny van der Klis wil het stokje doorgeven in Oudewater
- 2023-05-11 Amerikaanse biologische voedselverkoop overschrijdt 60 miljard dollar in 2022
- 2023-05-10 Alnatura in Darmstadt heeft beste biologische groenten- en fruitafdeling van Duitsland
- 2023-05-09 Ekoplaza België ziet duidelijke terugval in verkoop, maar: "potentieel van bio is groot"
- 2023-05-05 Prijsverlagingen Lidl in onder andere biologische groenten
- 2023-05-05 Doornik verwelkomt gloednieuwe Bio-Planet
- 2023-05-03 Holland & Barrett snelste stijger in de retailbranche
- 2023-05-02 Duurzamere voeding blijft aan belang winnen: +11% in 2022
- 2023-05-01 Grote berg compost blikvanger tijdens 'stronteigenwijs' voorjaarsspektakel
- 2023-05-01 Reorganisatieplan SuperBioMarkt goedgekeurd
- 2023-04-28 Duitse supermarkt Alnatura geeft scholieren korting
- 2023-04-25 "Dennree neemt resterende basic-winkels in Oostenrijk over"
- 2023-04-25 Planet Organic-oprichter keert terug om reddingsoperatie te leiden
- 2023-04-20 Bio Top 40: standaard biologisch voor extra areaal
- 2023-04-20 Sainsbury's doet last-minute bod op Planet Organic
- 2023-04-19 Geslaagde eerste jonge bio-winkeliersbijeenkomst; aan de slag met collegiale toetsing