Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe campagne in Wales moedigt consument aan te kiezen voor biologisch

In Wales is op 11 juni 2012 een nieuwe marketingcampagne van start gegaan. Het heeft tot doel om de consumenten in Wales te overtuigen van de voordelen van biologische producten. Uit het nieuwste Organic Market Report van de Soil Association is gebleken dat het herstel van de Britse bio-verkopen langer duurt dan in andere Europese landen. Volgens de Soil Association is een gebrek aan communicatie over de redenen om biologische te kopen één van de belangrijkste obstakels voor de groei.



De campagne, een initiatief van Organic Centre Wales (OCW), is de eerste in zijn soort in Wales. Er hangen onder meer posters bij supermarkten, er zijn reclamespotjes te horen op de radio, er wordt online geadverteerd en er is een educatief programma voor scholen beschikbaar. Onderdeel van de campagne is ook een 12 maanden durende PR- en social media-campagne waarmee de mensen aangemoedigd worden om de Facebookpagina van Organic Centre Wales te bezoeken voor biologische recepten, wedstrijden en informatie over de voordelen van duurzame productie

"Het percentage van bio-gecertificeerde producten is in de afgelopen jaren afgenomen, hoewel er aanwijzingen zijn dat de vraag van de consument in een aantal productlijnen toegenomen is", zegt Dafydd Owen van Organic Centre Wales. "Een deel van onze taak is om ervoor te zorgen dat consumenten goed geïnformeerd worden over de voordelen van het kopen van biologische producten."

De campagne wordt gezamenlijk gefinancierd door de Eu en de Organic Trade Board (beheerd door Sustain - de alliantie voor betere voeding en landbouw).

Publicatiedatum: