Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio+ wint één van de Foodmagazine Marketing Awards 2012

Bio+ is op donderdag 14 juni jl. benoemd tot winnaar van de Foodmagazine Marketing Award 2012 in de categorie AGF en Conserven. De jury was vooral lovend over de goede prestaties in trademarketing, innovatie en omzetgroei. Bio+ voorzitter Henk Gerbers is erg blij met deze prijs. "Eerder deze maand werden we met Bio+ al genomineerd voor Vers Marketeer van het jaar 2012. Dat we nu deze Foodmagazine Marketing Award winnen, draagt alleen maar nog meer bij aan het op de kaart zetten van biologisch."



Bio+ won de prijs in de categorie AGF en Conserven. Het brede Bio+ assortiment AGF-producten wordt natuurlijk geteeld. De producten zijn residuvrij, vol van smaak en rijk aan voedingswaarden, vezels, mineralen en vitamine C. Steeds meer consumenten ervaren de voordelen hiervan. Dat is volgens Henk Gerbers terug te zien in de omzetcijfers. "Een groot deel van de top tien hardlopers binnen het Bio+ assortiment valt binnen de categorie AGF. Denk aan cherrytomaatjes of winterpenen. Dit zijn producten die zich niet alleen onderscheiden op de teeltwijze maar ook zeker qua smaak. Bovendien is het ook nog eens zo dat hardlopers in de versassortimenten ook profiteren van de aanwezigheid van kleinere producten in andere categorieën. Zo neemt pindakaas bijvoorbeeld cherrytomaten bij de hand en groeien ze samen door."

Slim samenwerken in een kleinschalige categorie

Naast de omzetgroei die Bio+ weet te bereiken in deze tijden, zijn ook de goede prestaties in trademarketing en innovatie een reden voor de jury geweest om Bio+ als winnaar uit te roepen. Bio+ probeert continu onderscheidend te zijn en komt met nieuwe producten waar consumenten op zitten te wachten.

"Deze prestatie hebben we vooral bereikt dankzij een unieke samenwerking tussen boeren, licentiehouders en retailers. Stichting Merkartikel Bio+ feliciteert daarom alle betrokkenen graag met deze prestatie, want Bio+ is tenslotte hun merk. Dankzij de unieke samenwerking in de keten wordt biologisch beschikbaar, bereikbaar en betaalbaar gemaakt voor grote groepen consumenten. Steeds meer groene keuzes voor elk eetmoment; daar werken we samen aan", aldus Gerbers.

Bio+

Bio+ biedt met meer dan 300 lekkere biologische producten van natuurlijke komaf een oplossing voor ieder eetmoment. De producten van Bio+ zijn bij ruim 2.500 supermarkten verkrijgbaar.
Publicatiedatum: