Bio+ won de prijs in de categorie AGF en Conserven. Het brede Bio+ assortiment AGF-producten wordt natuurlijk geteeld. De producten zijn residuvrij, vol van smaak en rijk aan voedingswaarden, vezels, mineralen en vitamine C. Steeds meer consumenten ervaren de voordelen hiervan. Dat is volgens Henk Gerbers terug te zien in de omzetcijfers. "Een groot deel van de top tien hardlopers binnen het Bio+ assortiment valt binnen de categorie AGF. Denk aan cherrytomaatjes of winterpenen. Dit zijn producten die zich niet alleen onderscheiden op de teeltwijze maar ook zeker qua smaak. Bovendien is het ook nog eens zo dat hardlopers in de versassortimenten ook profiteren van de aanwezigheid van kleinere producten in andere categorieën. Zo neemt pindakaas bijvoorbeeld cherrytomaten bij de hand en groeien ze samen door."
Slim samenwerken in een kleinschalige categorie
Naast de omzetgroei die Bio+ weet te bereiken in deze tijden, zijn ook de goede prestaties in trademarketing en innovatie een reden voor de jury geweest om Bio+ als winnaar uit te roepen. Bio+ probeert continu onderscheidend te zijn en komt met nieuwe producten waar consumenten op zitten te wachten."Deze prestatie hebben we vooral bereikt dankzij een unieke samenwerking tussen boeren, licentiehouders en retailers. Stichting Merkartikel Bio+ feliciteert daarom alle betrokkenen graag met deze prestatie, want Bio+ is tenslotte hun merk. Dankzij de unieke samenwerking in de keten wordt biologisch beschikbaar, bereikbaar en betaalbaar gemaakt voor grote groepen consumenten. Steeds meer groene keuzes voor elk eetmoment; daar werken we samen aan", aldus Gerbers.