Op de vierde editie van het VersEvent op de Floriade, zijn tijdens de verkiezing de winnaars van Versmarketeer van het Jaar bekend gemaakt. Peter Beukers van Le Perron – ambachtelijk en biologische bakker op markten - eindigde als tweede. Peter Kolster van OK Vlees.nl heeft de vierde plek weten te bemachtigen met zijn online verkoopt van biologisch vlees. Winnaar werd Harm-Jan van Dijk van Landmarkt, de 'hybride kruising tussen versmarkt en supermarkt'.
Peter Beukers heeft naast de broodwagens op markten ook winkels in Intratuin vestigingen, Plus supermarkten en is zijn product verkrijgbaar bij de winnaar Landmarkt. Peter Kolster genereert met OK Vlees via Twitter zijn klanten en levert het af op 2400 plekken in Nederland. Deze eenmanszaak weet op innovatieve wijze met klein budget, grote slagen te maken, aldus de jury.
Van de ruim 160 aanmeldingen, die eerder dit jaar waren binnengekomen, waren de 10 genomineerden Versmarketeers aanwezig op het het VersEvent op de Floriade, waar de winnaars bekend werden gemaakt. De jury koos dit jaar Harm-Jan van Dijk van Landmarkt als de grote winnaar vanwege zijn 'prachtig voorbeeld van experience marketing, die zich richt op de lichtgroene consument, met veel aandacht voor de medewerkers'. Landmarkt verbindt de lokale producent aan de lokale consument, volgens de jury. "De beleving is enorm, hét voorbeeld voor de retail. Voor ons bij uitstek de Versmarketeer van het Jaar 2012", aldus juryvoorzitter Vincent Deenen.
Jan Gerard de Graaf van Fishmasters eindigde op de derde plaats en ging er tevens vandoor met de Business to Business award. Dubbelprijs dus. "Jan Gerard de Graaf van Fishmaster heeft met zijn twee labels LoVet en PureFish zijn nek uitgestoken in de viswereld. Hiermee maakt hij ambachtelijke en eerlijke vis weer betaalbaar en beschikbaar. Prachtig voorbeeld van een zeer geslaagde Business-to-business case", licht Arie van Doesburg, jurylid toe.
Crowdfunder Buitengewone Varkens bereikte de vijfde plaats en initiatiefnemer Wim Meulenkamp werd door de 250 aanwezigen ook gekozen tot GameChanger van het jaar. Crowdfunding binnen Versmarketeer is nieuw en nog niet eerder gezien. De varkens van Buitengewone Varkens lopen buiten vrij rond, consumenten en dus de investeerders, krijgen hun bedrag terug in producten van varkensvlees. Volgens de bezoekers is het de GameChanger omdat "het een eerlijk concept is voor dier, boer en consument. Een concept wat terug gaat naar eenvoud en het vlees ouderwets lekker is". Maar ook omdat "Wim Meulenkamp overtuigd is van zijn eigen kracht, hij gelooft in zijn concept".
Bron: Versmarketeer

Abonneren
Vacatures
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
- HAK zet in op 100% biologische productie
- Fotoreportage Biobeurs: wennen in Den Bosch
- "Regeneratieve landbouw is keiharde greenwashing door multinationals"
- Verdienmodellen en de wereld op z'n kop
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
Bio-bedrijven op tweede en vierde plek
Harm-Jan van Dijk van Landmarkt Versmarketeer 2012
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-02 Saskia Korink aan de slag bij Anders Invest Food & Agri fonds
- 2023-01-31 Pipie Smits van Oyen is nieuwe voorzitter Biohuis
- 2023-01-31 Seepje gaat samenwerking aan voor activiteiten in Duitsland en Oostenrijk
- 2023-01-26 Canadese teler en handelsbedrijf Lakeside Produce failliet verklaard
- 2023-01-26 Seepje krijgt kapitaalinjectie van € 4,2 miljoen
- 2023-01-25 De Valk Wekerom en ABZ De Samenwerking breiden samenwerking uit
- 2023-01-20 Online supermarkt Oda gaat samenwerken met Bio Company
- 2023-01-20 "Nieuwe naam in een vertrouwd jasje"
- 2023-01-18 Jaarcijfers Skal: Biologisch groeit naar 4,4%
- 2023-01-18 "De kop in het zand steken en biologische teelt beperken kan en mag niet de oplossing zijn"
- 2023-01-17 VLAM presenteert jaarprogramma 2023
- 2023-01-17 Belgische biogroothandels Vajra en Delibio verenigen hun krachten
- 2023-01-17 Bio Soleil nieuw merk en zusterfirma van Hygiena
- 2023-01-16 Biocyclic Vegan keurmerk voor akkerbouwer Isaäc Bos uit Weteringbrug
- 2023-01-16 Koobra Invest investeert in Gulpener Bierbrouwerij
- 2023-01-16 Miko neemt de Belgische buitenhuisactiviteiten van Beyers Koffie over
- 2023-01-16 Noble House failliet verklaard
- 2023-01-09 Soiltech bouwt hightech test- en innovatiecentrum in Biezenmortel
- 2023-01-09 Max's Mints en JetDrinks slaan de handen ineen
- 2023-01-06 Druivenkwekerij bíjna verkocht, dus gaan telers toch door in 2023