Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bio-bedrijven op tweede en vierde plek

Harm-Jan van Dijk van Landmarkt Versmarketeer 2012

Op de vierde editie van het VersEvent op de Floriade, zijn tijdens de verkiezing de winnaars van Versmarketeer van het Jaar bekend gemaakt. Peter Beukers van Le Perron – ambachtelijk en biologische bakker op markten - eindigde als tweede. Peter Kolster van OK Vlees.nl heeft de vierde plek weten te bemachtigen met zijn online verkoopt van biologisch vlees. Winnaar werd Harm-Jan van Dijk van Landmarkt, de 'hybride kruising tussen versmarkt en supermarkt'.

Peter Beukers heeft naast de broodwagens op markten ook winkels in Intratuin vestigingen, Plus supermarkten en is zijn product verkrijgbaar bij de winnaar Landmarkt. Peter Kolster genereert met OK Vlees via Twitter zijn klanten en levert het af op 2400 plekken in Nederland. Deze eenmanszaak weet op innovatieve wijze met klein budget, grote slagen te maken, aldus de jury.

Van de ruim 160 aanmeldingen, die eerder dit jaar waren binnengekomen, waren de 10 genomineerden Versmarketeers aanwezig op het het VersEvent op de Floriade, waar de winnaars bekend werden gemaakt. De jury koos dit jaar Harm-Jan van Dijk van Landmarkt als de grote winnaar vanwege zijn 'prachtig voorbeeld van experience marketing, die zich richt op de lichtgroene consument, met veel aandacht voor de medewerkers'. Landmarkt verbindt de lokale producent aan de lokale consument, volgens de jury. "De beleving is enorm, hét voorbeeld voor de retail. Voor ons bij uitstek de Versmarketeer van het Jaar 2012", aldus juryvoorzitter Vincent Deenen.

Jan Gerard de Graaf van Fishmasters eindigde op de derde plaats en ging er tevens vandoor met de Business to Business award. Dubbelprijs dus. "Jan Gerard de Graaf van Fishmaster heeft met zijn twee labels LoVet en PureFish zijn nek uitgestoken in de viswereld. Hiermee maakt hij ambachtelijke en eerlijke vis weer betaalbaar en beschikbaar. Prachtig voorbeeld van een zeer geslaagde Business-to-business case", licht Arie van Doesburg, jurylid toe.

Crowdfunder Buitengewone Varkens bereikte de vijfde plaats en initiatiefnemer Wim Meulenkamp werd door de 250 aanwezigen ook gekozen tot GameChanger van het jaar. Crowdfunding binnen Versmarketeer is nieuw en nog niet eerder gezien. De varkens van Buitengewone Varkens lopen buiten vrij rond, consumenten en dus de investeerders, krijgen hun bedrag terug in producten van varkensvlees. Volgens de bezoekers is het de GameChanger omdat "het een eerlijk concept is voor dier, boer en consument. Een concept wat terug gaat naar eenvoud en het vlees ouderwets lekker is". Maar ook omdat "Wim Meulenkamp overtuigd is van zijn eigen kracht, hij gelooft in zijn concept".

Bron: Versmarketeer
Publicatiedatum: