Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Steeds meer winkeliers zien in dat diervoeding 'big business' is"

Nieuwigheden bij Yarrah goed ontvangen

Tholen - Bij Yarrah hebben ze de afgelopen tijd niet stilgezeten. De producent van biologische honden- en kattenvoeding in Harderwijk gebruikt nu bewust MSC-vis, introduceerde nieuwe producten én heeft de verpakkingen een nieuwe look gegeven. Jeroen Schweitz geeft toelichting op de ontwikkelingen.

Yarrah verwerkt sinds begin dit jaar geen biologische vis meer in de producten. "We zijn overgestapt op MSC-vis omdat we het niet eens zijn met de regelgeving rondom biologisch visteelt. Het kost bijvoorbeeld drie kilo duurzaam gevangen vis om één kilo biologisch vis te kweken. Dan gebruiken we liever direct duurzaam gevangen vis." Jeroen vertelt dat er heel goed gereageerd is op dit besluit. "Heel veel klanten zijn positief over onze beslissing. Vooral uit Duitsland krijgen we erg goede reacties. Het is vooral te merken in de verkoop van onze vis-producten."


Nieuw is dus het MSC-logo op de verpakkingen

Onlangs zijn ook enkele nieuwe producten geïntroduceerd. Volgens Jeroen begint vooral de nieuwe variant Kat Rund goed te lopen. "Dit is een bijzonder product omdat het gaat om glutenvrij droogvoer." Ook de verkoop van de nieuwe glutenvrije seniorbrok begint goed te stijgen. De brok bevat naast een hoog vleesaandeel ook speciale kruiden. Deze kruiden kunnen er toe bijdragen dat de gewrichten van de ouder wordende hond soepel blijven."

Eind vorig jaar heeft Yarrah ook een nieuwe huisstijl geïntroduceerd. "We zijn voor een frissere moderne uitstraling van onze verpakkingen gegaan; onze productlijn is daarmee echt één geheel geworden."



Marktontwikkelingen

De marktontwikkelingen zijn Yarrah ook gunstig gezind. "Het hele diervoedersegment doet het goed, maar Yarrah zelf groeit met dubbele cijfers. Men blijft geld uitgeven aan hond en kat, hoe slecht de economische situatie ook is. Meer en meer winkeliers zien in dat diervoeding 'big business' is. Het is een zeer belangrijke categorie die meer consumenten naar de winkel zou kunnen trekken. Vooral grote winkels krijgen dit door en bieden een steeds ruimere smaakkeuze aan."

Yarrah focust op het natuurvoedingskanaal. Ook voor kleine winkels zijn er voldoende mogelijkheden. "Zij kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om met een kleine, maar goed gevulde display te beginnen, wanneer ze geen ruimte hebben in het schap. Dan kunnen ze daarna schapruimte inruimen of vullen we de display weer aan."


Yarrah op de BioFach 2012. Bezoekers konden prijzen winnen door aan het rad te draaien. Op de foto: Daan van der Mooren, Richard Kelderman, Jeroen Schweitz en Arthur Hartman.

BioFach

Tijdens de BioFach in februari van dit jaar heeft Yarrah haar 20-jarig bestaan gevierd. "We hebben daar kunnen laten zien waar we nu staan en onze nieuwe verpakking en producten getoond. De beurs is echt een ideale ontmoetingsplek, we hebben weer heel veel klanten kunnen spreken en er was veel nieuwe interesse uit Oost-Europa en het Midden-Oosten."

Voor meer informatie:

Jeroen Schweitz
Yarrah Organic Petfood
Van Leeuwenhoekstraat 26
3846 CB Harderwijk
0341 43 9850
jeroen.schweitz@yarrah.com
www.yarrah.com