Martina Hörmer, bedrijfsleider van 'Ja! Natürlich', ziet het merk dat in 1994 werd opgericht als een succesrecept. Tegenwoordig biedt het merk circa 1100 producten aan, waarmee in de Billa en Merkur supermarkten afgelopen jaar een omzet van 312 miljoen euro behaald werd (een stijging van 7,6% ten opzichte van 2010). Een einde aan de ontwikkeling ziet Hörmer niet: "Wat eet ik en wat voor invloed heeft dat op het milieu? De mensen letten hier steeds meer op."
Biologische levensmiddelen zijn gemiddeld een kwart duurder. Deze hogere kosten moeten beargumenteerbaar zijn, zegt Andreas Steidl, leider van het tienkoppige kwaliteitsmanagement. "Bio alleen, dat is te weinig. Het kwaliteitsverschil moet herkenbaar zijn voor de consumenten." Het belangrijkste 'Ja! Natürlich' product uit Oberösterreich is de Kornspitz, een typisch Oostenrijks broodje. Robert Guschlbauer uit Waizenkirchen levert hier jaarlijks twaalf miljoen stuks van aan de Billa supermarkten.