Schoolpleinen zijn krap, saai en een flink aantal is na schooltijd gesloten. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een inventarisatie die Jantje Beton liet doen naar schoolpleinen in Nederland. De onderzoekers hebben een inventarisatie gedaan naar de stand van zaken op schoolpleinen in Nederland. Hieruit blijkt dat er geen wettelijke norm is voor de omvang van schoolpleinen. Gemeentelijke richtlijnen schrijven 3 vierkante meter per kind voor (bij nieuwe scholen). Ter vergelijking: een biologische kip heeft 4 vierkante meter.
"Het goede nieuws is dat het anders kan", aldus Rob van Gaal, directeur van Jantje Beton, "Door schoolpleinen open te stellen kan het een belangrijke speelfunctie voor een buurt krijgen, Er zijn al veel goede voorbeelden."
Bron: Nieuwslog
Biologische kip heeft meer ruimte dan kind op schoolplein
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-11-30 Naturland: Minder krachtvoer voor biologische koeien vanaf 2024
- 2023-11-30 Arla Foods-melkprijs stijgt in december 2023 naar 49,28 eurocent per kilo
- 2023-11-28 FrieslandCampina-garantieprijs bio-boerderijmelk december: +2,27 naar 56,02 euro
- 2023-11-24 Biologische boer: regisseur van natuurlijke processen
- 2023-11-21 49.268 euro subsidie voor project 'OERmelk'
- 2023-11-21 Stapsgewijs van gangbaar naar biologisch boeren
- 2023-11-17 ZLTO op bezoek bij De Dobbelhoeve
- 2023-11-16 "Het kan zijn dat je straks gewoon de stempel ongewenst krijgt"
- 2023-11-14 Tips voor najaar- en wintervoerstrategie biologisch rundvee
- 2023-11-13 Europese landen werken samen aan vaccin tegen blauwtong
- 2023-11-13 'Oogstboer' Joost van Schie in BinnensteBuiten
- 2023-11-13 Dit zijn de drie genomineerden voor 'De mooiste koeienweide 2023'
- 2023-11-10 Melkprijs Eko-Holland blijft ook in november gelijk
- 2023-11-09 Reclame Code Commissie: 'On the way to PlanetProof' maakt onjuiste natuurclaim
- 2023-11-09 Warmonderhofkaas: terug van weggeweest
- 2023-11-08 Natuurinclusieve landbouw vraagt andere aanpak gezondheid dier en mens