Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onder andere Holsteiner bio-kaas

Makro breidt kaasafdeling uit met meer regionale kaassoorten

Groothandel Makro Amsterdam breidt de kaasafdeling uit met meer regionale kaassoorten. Ook wordt gestart met producttrainingen. De vernieuwing van de kaasafdeling wordt dit jaar ook nog uitgerold in de Makro-vestigingen in Delft en Groningen.

"Op de kaasafdeling hebben we gekeken naar de compleetheid van het assortiment. De uitbreiding zit vooral in de nicheproducten. Ondernemers in horeca en foodservice hebben het zwaar in de huidige economische situatie. Daarom hebben we gekeken hoe we in de restauratieve sector met kaas het maximale rendement kunnen behalen", aldus Maarten van Hamburg, directeur inkoop Food.

Aandacht voor regionaal

De kaasafdeling van Makro Amsterdam brengt al boerenkaas in de servicecounter. Makro heeft samen met Uniekaas een partnership met coƶperatie De Producent in Gouda. Bij De Producent leveren zo'n 40 kaasboeren de boerenkaas. Makro heeft hier een selectie uit van 14 boerenkazen. "Een voorbeeld is Holsteiner biologische kaas. Wij hebben hiervan een belegen en een extra belegen variant geselecteerd. Deze kaas is bereid met biologische melk uit Denemarken, vervolgens maakt boerderij Verwey in Polsbroek de kaas en levert deze aan De Producent", vertelt Mark Michies, inkoper Kaas en Zuivel.

De groothandel heeft aan het aanbod kaas een delicatessenlijn in vleeswaren toegevoegd om klanten een meer aansprekend assortiment te bieden. Kaas en vleeswaren versterken elkaar in het verkoopconcept.

Bron: ZuivelZicht via FoodHolland
Publicatiedatum: