"Op de kaasafdeling hebben we gekeken naar de compleetheid van het assortiment. De uitbreiding zit vooral in de nicheproducten. Ondernemers in horeca en foodservice hebben het zwaar in de huidige economische situatie. Daarom hebben we gekeken hoe we in de restauratieve sector met kaas het maximale rendement kunnen behalen", aldus Maarten van Hamburg, directeur inkoop Food.
Aandacht voor regionaal
De kaasafdeling van Makro Amsterdam brengt al boerenkaas in de servicecounter. Makro heeft samen met Uniekaas een partnership met coƶperatie De Producent in Gouda. Bij De Producent leveren zo'n 40 kaasboeren de boerenkaas. Makro heeft hier een selectie uit van 14 boerenkazen. "Een voorbeeld is Holsteiner biologische kaas. Wij hebben hiervan een belegen en een extra belegen variant geselecteerd. Deze kaas is bereid met biologische melk uit Denemarken, vervolgens maakt boerderij Verwey in Polsbroek de kaas en levert deze aan De Producent", vertelt Mark Michies, inkoper Kaas en Zuivel.De groothandel heeft aan het aanbod kaas een delicatessenlijn in vleeswaren toegevoegd om klanten een meer aansprekend assortiment te bieden. Kaas en vleeswaren versterken elkaar in het verkoopconcept.
Bron: ZuivelZicht via FoodHolland