Wordt het jojoba uit Argentinië of duindoorn uit Toscane?
Op weleda.nl zijn negen projecten geselecteerd waar men een stem op uit kan brengen. Bijvoorbeeld op de duurzame wildpluk van arnica in Roemenië of de biologische sesamteelt in Mexico, waar Weleda de telers steunt en zo de trek naar de sloppenwijken helpt voorkomen. Deze projecten staan symbool voor hoe Weleda werkt; met respect voor hun consument, leveranciers, handelspartners en collega’s. Naast alleen een druk op de knop voor een stem, wordt men ook gevraagd om te motiveren waaróm men het gekozen project zo bijzonder vindt. Een vakjury kiest de uiteindelijke winnaar. Het teeltproject met de meeste stemmen krijgt een stimuleringsprijs van 10.000 euro. En de stemmer met de mooiste motivatie maakt kans op een 8-daagse reis voor twee personen naar het land waar zijn of haar favoriete teeltproject zich bevindt. Om daar met eigen ogen te zien dat Weleda haar respect voor mens en natuur écht waar maakt. Onder de stemmers worden ook 90 Weleda-verwenpakketten verdeeld ter waarde van 90 euro.Celebs en klassiekers
Het 100 procent natuurlijke huidverzorgings- en geneesmiddelenmerk Weleda heeft wereldwijd haar sporen verdiend. Zo zijn internationale celebs als Jessica Alba, Brooke Shields en Courteney Cox fervent gebruikers van de producten omdat de producten puur natuur zijn, bijzonder werkzaam en uiterst zacht voor de huid. Weleda valt bij veel vrouwen in de smaak. Steeds meer mensen kiezen bewust voor puur natuur. De vraag naar 100 procent natuurlijke cosmetica stijgt. En dus ook de vraag naar Weleda. Dé beautytrend van 2011 is duurzaamheid. Weleda-producten zijn 'schoon' geproduceerd, met respect voor mens en natuur. Vorig jaar nog werd Weleda verkozen tot Duurzaamste Merk van Nederland. Over de hele wereld kopen mensen Weleda-producten telkens opnieuw. Eenmaal Weleda geprobeerd, word je echt fan!Het assortiment kent klassieke producten die nu nog steeds populair zijn en nog altijd in productie, zij het in een ander jasje. Vanaf 1926 kwamen de eerste 100 procent natuurlijke lichaamsverzorgingsproducten van Weleda op de markt, zoals Coldcream, Infludo en Arnica Massageolie. Jaarlijks voegt het innovatieve merk producten toe aan haar rijke assortiment. Dit jaar verschenen al twee nieuwe producten op de markt: Milde Gezichtsreiniging en Calendula Baby Gezichtscrème. Vorig jaar vond de lancering plaats van de succesvolle Granaatappel Verstevigende Gezichtsverzorgingslijn. Een jaar eerder werd in deze serie al de lichaamsverzorging geïntroduceerd. Deze won in Duitsland de 'Prix de Beauté' van Cosmopolitan en in Spanje de 'Telva Beauty Award'. Weleda valt wereldwijd regelmatig in de prijzen vanwege de uitstekende werkzaamheid, puur natuurlijke geur en de hoge kwaliteit van haar producten. Producten met één grondslag: perfecte harmonie tussen mens en natuur.
Bekijk dit filmpje voor een indruk van de duurzame teelt van Weleda: