Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Laat consument afreizen naar haar favoriete teler

Weleda viert 90e verjaardag met 'Verkiezing Wereldprojecten'

Weleda viert dit jaar haar 90e verjaardag. De filosofie achter het bedrijf, het merk en haar producten is actueler dan ooit. Weleda, producent van 100 procent natuurlijke lichaamsverzorgings-producten en (zelfzorg)geneesmiddelen, is sinds 1921 uitgegroeid tot een merk dat over de hele wereld vertegenwoordigd is, in 56 landen op vijf continenten. Om haar 90-jarig jubileum te vieren, roept Weleda iedereen op om naar weleda.nl te gaan. Daar kun je bij de 'Verkiezing van het Weleda Wereldproject' een stem uitbrengen op jouw favoriete duurzame teeltproject ergens ter wereld. Wie jarig is trakteert! Het winnende teeltproject ontvangt een stimuleringsbedrag van 10.000 euro. De stemmer met de mooiste motivatie wint een indrukwekkende reis naar het favoriete teeltproject. Op 12 oktober wordt de uitslag bekendgemaakt.

Wordt het jojoba uit Argentinië of duindoorn uit Toscane?

Op weleda.nl zijn negen projecten geselecteerd waar men een stem op uit kan brengen. Bijvoorbeeld op de duurzame wildpluk van arnica in Roemenië of de biologische sesamteelt in Mexico, waar Weleda de telers steunt en zo de trek naar de sloppenwijken helpt voorkomen. Deze projecten staan symbool voor hoe Weleda werkt; met respect voor hun consument, leveranciers, handelspartners en collega’s. Naast alleen een druk op de knop voor een stem, wordt men ook gevraagd om te motiveren waaróm men het gekozen project zo bijzonder vindt. Een vakjury kiest de uiteindelijke winnaar. Het teeltproject met de meeste stemmen krijgt een stimuleringsprijs van 10.000 euro. En de stemmer met de mooiste motivatie maakt kans op een 8-daagse reis voor twee personen naar het land waar zijn of haar favoriete teeltproject zich bevindt. Om daar met eigen ogen te zien dat Weleda haar respect voor mens en natuur écht waar maakt. Onder de stemmers worden ook 90 Weleda-verwenpakketten verdeeld ter waarde van 90 euro.


Celebs en klassiekers

Het 100 procent natuurlijke huidverzorgings- en geneesmiddelenmerk Weleda heeft wereldwijd haar sporen verdiend. Zo zijn internationale celebs als Jessica Alba, Brooke Shields en Courteney Cox fervent gebruikers van de producten omdat de producten puur natuur zijn, bijzonder werkzaam en uiterst zacht voor de huid. Weleda valt bij veel vrouwen in de smaak. Steeds meer mensen kiezen bewust voor puur natuur. De vraag naar 100 procent natuurlijke cosmetica stijgt. En dus ook de vraag naar Weleda. Dé beautytrend van 2011 is duurzaamheid. Weleda-producten zijn 'schoon' geproduceerd, met respect voor mens en natuur. Vorig jaar nog werd Weleda verkozen tot Duurzaamste Merk van Nederland. Over de hele wereld kopen mensen Weleda-producten telkens opnieuw. Eenmaal Weleda geprobeerd, word je echt fan!

Het assortiment kent klassieke producten die nu nog steeds populair zijn en nog altijd in productie, zij het in een ander jasje. Vanaf 1926 kwamen de eerste 100 procent natuurlijke lichaamsverzorgingsproducten van Weleda op de markt, zoals Coldcream, Infludo en Arnica Massageolie. Jaarlijks voegt het innovatieve merk producten toe aan haar rijke assortiment. Dit jaar verschenen al twee nieuwe producten op de markt: Milde Gezichtsreiniging en Calendula Baby Gezichtscrème. Vorig jaar vond de lancering plaats van de succesvolle Granaatappel Verstevigende Gezichtsverzorgingslijn. Een jaar eerder werd in deze serie al de lichaamsverzorging geïntroduceerd. Deze won in Duitsland de 'Prix de Beauté' van Cosmopolitan en in Spanje de 'Telva Beauty Award'. Weleda valt wereldwijd regelmatig in de prijzen vanwege de uitstekende werkzaamheid, puur natuurlijke geur en de hoge kwaliteit van haar producten. Producten met één grondslag: perfecte harmonie tussen mens en natuur.

Bekijk dit filmpje voor een indruk van de duurzame teelt van Weleda:

Publicatiedatum: