Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Duurzaamheid onomkeerbare trend'

Balans na 10 jaar MVO

Uit recent onderzoek van Sprout Nederland blijkt dat circa 90 procent van de bedrijven in de komende periode meer aan duurzaamheid wil doen. Het behalen van concurrentievoordeel is hiervoor het belangrijkste argument. De helft van de ondervraagde ondernemers ziet dan ook een positieve relatie tussen hun MVO-beleid en hun performance. "Als bedrijven langer met MVO bezig zijn, ligt dat percentage nog hoger". Volgens de directeur van MVO Nederland, Lageweg, groeit het aantal ondernemingen dat maatschappelijk verantwoord wil ondernemen wel, maar in werkelijkheid komt er bij de meeste bedrijven nog maar weinig van terecht.

1.100 bedrijven zijn inmiddels aangesloten bij MVO Nederland. Elke maand komen er ongeveer vijftig bij. Alle partners van MVO Nederland hebben de ambitie om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Sommige beginnen net, andere zijn al even bezig en weer andere behoren tot de duurzame koplopers. Lageweg: "Ons onderzoek bevestigt dat wat al eerder uit tientallen wetenschappelijke studies is gebleken: MVO loont. MVO. Daarom is duurzaamheid ook geen hype, maar een onomkeerbare trend. Langzamerhand wordt het mainstream. Economisch gezien is dat ook volstrekt logisch, aangezien de schaarste van grondstoffen toeneemt."

Bron: Sprout

Publicatiedatum: