Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sector blijft groeien

Bio-jaaromzet in Italiaanse supermarkten 430 miljoen euro

De bio-markt in Italië blijft groeien. De totale jaaromzet van bio-producten in supermarkten bedroeg 430 miljoen euro. Het jaar eindigde in juni 2010. De verkoop van verwerkte producten is in het eerste half jaar van 2010 met 9 procent gestegen. Hetzelfde geldt voor diverse andere productcategorieën.



Op Sana, de internationale beurs voor natuurlijke producten in Bologna (september) onthulde Ismea belangrijke gegevens uit de Italiaanse bio-sector. Ismea is het Italiaanse service-instituut voor de agrarische levensmiddelenmarkt.

Ook Ecor stond op de beurs. Ecor kondigde aan dat hun 260 B'io-winkels hun naam hebben veranderd: ze worden nu Cuorebio - biologisch hart - genoemd. Zij hebben overigens in samenwerking met Novamont nieuwe duurzame salade-verpakkingen ontwikkeld. Deze zijn gemaakt van 'Mater-Bi', die ook werd geïntroduceerd op Sana.