Dit jaar 20% meer

Steeds meer diervriendelijke aanbiedingen in supermarkten

Het aantal diervriendelijke aanbiedingen in de folders is dit jaar met 20% gestegen. Dit blijkt uit de nieuwsbrief van Wakker Dier. Begin dit jaar stonden in de nieuwsbrief gemiddeld vijf aanbiedingen per week, inmiddels zijn dit er 6,2. De toename in het aantal diervriendelijke aanbiedingen komt vooral door meer aanbiedingen van zuivel en biologisch vlees.

Duidelijke koplopers

De Dirk/Bas/Digros is koploper, zij hebben elke week biologisch vlees in de folder (48 stuks, 19 procent van het totaal). Hiermee is Dirk ook het meest constant in het aanbiedingenbeleid, door elke week een alternatief aan te bieden. Daarna volgen Plus (39 stuks, 15,3 procent van het totaal) en Deka met 35 stuks en 13,7 procent van het totaal. Deze drie zijn samen dus goed voor bijna de helft van het totaal aantal aanbiedingen.

C1000, Coop en Jumbo scoren laag

C100 scoort met tien aanbiedingen het laagst. Dit ondanks de duidelijke opname van biologisch vlees en toename in andere productgroepen de laatste weken. Jumbo (11) en Coop (13) volgen de C1000 op de voet. Marktleider AH scoort met 18 producten ver onder het gemiddelde van 26,5 stuks.

Vooral door bio-vlees

De toename in het aantal aanbiedingen komt voornamelijk door biologisch vlees (gestegen van 1 naar 2,2 aanbiedingen gemiddeld in de tien folders) en zuivel (gegroeid van bijna niets tot wekelijks een folderplek). Diervriendelijke eieren zijn haast nooit in de aanbieding. 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven