Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Dit jaar 20% meer
Steeds meer diervriendelijke aanbiedingen in supermarkten
Het aantal diervriendelijke aanbiedingen in de folders is dit jaar met 20% gestegen. Dit blijkt uit de nieuwsbrief van Wakker Dier. Begin dit jaar stonden in de nieuwsbrief gemiddeld vijf aanbiedingen per week, inmiddels zijn dit er 6,2. De toename in het aantal diervriendelijke aanbiedingen komt vooral door meer aanbiedingen van zuivel en biologisch vlees.
Duidelijke koplopers
De Dirk/Bas/Digros is koploper, zij hebben elke week biologisch vlees in de folder (48 stuks, 19 procent van het totaal). Hiermee is Dirk ook het meest constant in het aanbiedingenbeleid, door elke week een alternatief aan te bieden. Daarna volgen Plus (39 stuks, 15,3 procent van het totaal) en Deka met 35 stuks en 13,7 procent van het totaal. Deze drie zijn samen dus goed voor bijna de helft van het totaal aantal aanbiedingen.
C1000, Coop en Jumbo scoren laag
C100 scoort met tien aanbiedingen het laagst. Dit ondanks de duidelijke opname van biologisch vlees en toename in andere productgroepen de laatste weken. Jumbo (11) en Coop (13) volgen de C1000 op de voet. Marktleider AH scoort met 18 producten ver onder het gemiddelde van 26,5 stuks.
Vooral door bio-vlees
De toename in het aantal aanbiedingen komt voornamelijk door biologisch vlees (gestegen van 1 naar 2,2 aanbiedingen gemiddeld in de tien folders) en zuivel (gegroeid van bijna niets tot wekelijks een folderplek). Diervriendelijke eieren zijn haast nooit in de aanbieding.