Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Hier ist mein Markt'

Duits Bio-offensive informeert geïnteresseerde bedrijven

In Duitsland wordt voor het derde jaar het 'bio-offensive' behouden. In dit kader worden boeren die geïnteresseerd zijn in omschakeling geadviseerd en ondersteund. Er wordt ook een brug geslagen naar partners op de markt die op zoek zijn naar biologische producenten.

Veel boeren die overwegen om te schakelen vragen zich af of dit de juiste keuze is voor het bedrijf. Daarna komt de vraag of zij de biologische producten ook daadwerkelijk op de markt kwijt kunnen.

Het bio-offensive helpt boeren bij deze kwesties. Het biedt een gratis check waarbij zowel operationele (arbeid, marketing, investeren) als persoonlijke onderwerpen aan bod komen.

"Het doel van bio-offensive is om producenten en retailers samen te brengen. Pas dan kan goed aan de regionale vraag naar biologische voeding worden gedaan. Het offensief is rechtstreeks gericht aan bedrijven en zorgt voor een win-winsituatie", aldus projectcoördinator Stefan Weller. "Uit ervaring kan ik zeggen dat het concept werkt. Geïnteresseerde landbouwers worden meteen voorzien van de benodigde informatie. Tot dusver hebben meer dan 400 bedrijven op nationaal niveau meegedaan aan het project, waarvan ongeveer driekwart uiteindelijk overging tot omschakeling."

Het initiatief komt van het Verband der Landwirtschaftskammern (VLK) met de Stiftung Ökologie&Landbau (SÖL).

Kijk hier voor meer informatie over het project.