Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Goede groeicijfers Alnatura en Dennree

Bio-winkels in Duitsland grote winnaars 2009

De Duitse levensmiddelenhandel vertoonde in 2009 een ongelijke ontwikkeling. Omzetstijgingen met dubbele cijfers werden afgewisseld met grote dalingen. De totale levensmiddelenomzet steeg slechts met 0,7 procent naar 224 miljard euro. Tweeënzestig miljard euro daarvan is afkomstig van non-food artikelen.

Alnatura behoort met een groei van 18,7 procent tot de grote winnaars. Evenals Dennree met 11,9 procent.

De jaarcijfers voor 2009 zijn gebaseerd op de resultaten uit de jaarlijkse enquete van de Duitse levensmiddelenhandel.