Supermarkten zien heil in biologisch ter uitbreiding van assortiment

Biologisch is erg belangrijk in de uitbreidingsmogelijkheden van assortimenten van supermarkten. Sowieso is het assortiment een van de belangrijkste mogelijkheden tot het creƫren van onderscheidend vermogen. Consumenten weten een uitgebreid assortiment te waarderen. Biologisch, vers, kant en klaar, artikelen met een gezondheidsclaim en ook duurzame artikelen scoren hoog. Dit blijkt uit de Bedrijfsvergelijking 2010 van Deloitte.

De deelnemende supermarkten is de volgende vraag gesteld: Gaat u uitbreiden in assortiment en op welke wijze? Hier blijkt uit dat biologisch gemiddeld gezien wordt als belangrijkste uitbreidingsmogelijkheid. Dit met een gemiddelde score van 56,6 procent. Vers volgt op grote afstand met 43,4 procent, evenals kant en klaar met 37,7 procent.

Klik hier om het volledige rapport te lezen.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven