Biologisch is erg belangrijk in de uitbreidingsmogelijkheden van assortimenten van supermarkten. Sowieso is het assortiment een van de belangrijkste mogelijkheden tot het creƫren van onderscheidend vermogen. Consumenten weten een uitgebreid assortiment te waarderen. Biologisch, vers, kant en klaar, artikelen met een gezondheidsclaim en ook duurzame artikelen scoren hoog. Dit blijkt uit de Bedrijfsvergelijking 2010 van Deloitte.
De deelnemende supermarkten is de volgende vraag gesteld: Gaat u uitbreiden in assortiment en op welke wijze? Hier blijkt uit dat biologisch gemiddeld gezien wordt als belangrijkste uitbreidingsmogelijkheid. Dit met een gemiddelde score van 56,6 procent. Vers volgt op grote afstand met 43,4 procent, evenals kant en klaar met 37,7 procent.
Klik hier om het volledige rapport te lezen.
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-23 Duitsland: Aldi Süd blijft nummer één retailer in biologische producten
- 2022-05-23 Eerste Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-05-19 Migros sluit partnerschap met Bio Suisse
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten