Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Retailers Zuid-Afrika stimuleren biologische teelt

Zuid-Afrikaanse retailers nemen stappen om ervoor te zorgen dat hun aanbod kan voldoen aan de toenemende vraag naar biologische en lokaal geproduceerde producten. Woolworths en haar leveranciers waren getuige van de degeneratie van de bodemgezondheid in Zuid-Afrika en hebben daarom eind vorig jaar het initiatief 'Farming for the Future' gelanceerd. Het door het WWF ondersteunde project adviseert telers over bodembescherming en stimuleert hen om verse producten te produceren.

Meer dan de helft van de verse producten die Woolworths momenteel verkoopt zijn geteeld volgens de beginselen van Farming for the Future. En de retailgroep zegt dat in 2012 alle lokale producten ofwel biologisch ofwel volgens de Farming for the Future-beginselen geteeld moeten zijn.

Pick n Pay heeft in 2007 al het startsein gegeven voor een vijf jaar durend programma waarin gefocust wordt op de verduurzaming van lokale en natuurlijke landbouwmethoden. De biologische afdeling van Pick n Pay steunt lokale telers, de producten zijn 100 procent biologisch.

Shoprite heeft ook een positieve stap genomen om het milieu te helpen. Freshmark, dat hun groenten en fruit inkoopt, installeerde een speciaal composteringssysteem.