Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mogelijk convenienceproducten in assortiment

Duitsland: Supermarktketen Basic AG draait goed jaar

De biologische supermarktketen Basic AG heeft onlangs aangekondigd te verwachten dit jaar weer in de zwarte cijfers te komen. Met een omzetgroei van 4,9 procent draaide het bedrijf een duidelijk beter jaar dan het voorgaande jaar. Basic AG overweegt om in de toekomst met verse conveniencegoederen uit te breiden. Dit is in de biologische sector nog vrij innovatief.

Als gevolg van de herstructurering zijn de opbrengsten naar 96 miljoen euro gestegen. "Het winkelconcept was en is succesvol, dat is zowel te zien aan de positieve resultaten als aan de klanten. We willen uiteindelijk het aantal klanten terugbrengen naar het oude niveau", zegt Stephen Paulke, directeur van de onderneming. Daarnaast zal het bedrijf blijven vertrouwen op het opleiden en informeren van werknemers, biologische producten vragen over het algemeen om zeer intensief overleg. "Dit alles draagt bij aan het opbouwen van langetermijnrelaties met leveranciers en werknemers", besluit Paulke.