Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: steeds minder biologische productintroducties

De laatste helft van 2009 zijn in de Verenigde Staten 15 procent meer nieuwe levensmiddelenproducten op de markt geïntroduceerd. Dat is een positief teken volgens het Institute of Food Technologists, het toont aan dat de fabrikanten het weer aandurven om te innoveren.

Helaas is deze stijgende lijn in de natuurlijke/biologische levensmiddelencategorie nog niet te zien. Werden er in 2008 nog 12 procent nieuwe producten geïntroduceerd, sindsdien is dit gedaald naar 7 procent. Deze nieuwe producten worden grotendeels onder private biologische labels uitgebracht. Het aantrekkelijke hiervan is dat het consumenten in staat stelt om biologisch product te kopen die minder duur zijn dan de biologische producten van premium-merken. Wel blijven deze producten duurder dan de niet-biologische producten.

21-07-10