De omzet in biologische producten van de supermarkten is in het eerste kwartaal van 2010 met 11,4 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK.
Het aantal biofans stijgt gestaag. 1 op de 7 huishoudens houdt er nu rekening mee. Slechts 3 procent van de Nederlandse huishoudens is onvoorwaardelijk fan van biologisch. Vooral alleenstaanden (jong/oud) en de huishoudens in de grote steden zijn biofans, terwijl de gezinnen ondervertegenwoordigd zijn (meer prijsgevoelig). Mede door de aandacht voor biologisch weten Albert Heijn, Plus en Dirk extra omzet te genereren in vergelijking met het potentieel van hun klantenkring.
In het 1e kwartaal van 2010 heeft 57 procent van de huishoudens biologische producten gekocht en steeg de omzet met ruim 11 procent. Er was vooral groei in de assortimentsgroepen vlees/gevogelte/vis, wijn, soepen en boterhambeleg.
Bron: FoodHolland, 03-06-10

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten
- 2022-04-20 Biologisch keurmerk laat sterke groei zien over 2021
- 2022-04-15 Carrefour past blockchaintechnologie toe op AGF-producten van het bio-huismerk
- 2022-04-14 Zijn biologische producten gezonder?