Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
BioFach 2013 - Algemene reportage
De Mitte-ingang van de BioFach, woensdagochtend net voor de start van de vakbeurs.
Roland Fleck en Peter Ottmann (directeuren BioFach), met Ron van Arnhem en Rob Zaagman van het ministerie van Buitenlandse Zaken. In het midden Jacqueline Poppe van Beech Business Promotion. Zij was wederom de contactpersoon van de Nürnberg Messe voor de Nederlandse standhouders.
De openingsceremonie op woensdagochtend 13 februari.
André Leu, de Australische voorzitter van de IFOAM, nam als eerste het woord.
Geregeld drukte bij de ingang.
Voordat men daadwerkelijk de beursvloer op ging, werd vaak nog even overlegd.
Dit jaar waren de hallen 2 en 8 niet geopend voor exposanten (dit in verband met verbouwing).
Bij de ingang van Hal A4 konden bezoekers net als vorig jaar koffie proeven. Hier was het eigenlijk constant erg druk.
In de Brew Bar konden bezoekers proeven van diverse met een percolator gezette koffies. Het ging om koffies met zeer uiteenlopende smaken, variërend van mild tot sterk en van fruit tot chocolade-achtig.
De koffie werd recht voor de ogen van de bezoekers gezet.
Een opvallende verschijning in hal 4: de BioSaurus.
De BioSaurus-chips uit Slowakije is in twee smaken verkrijgbaar: zout en kaas. Beide varianten zijn overigens glutenvrij.
Ook wel bijzonder: The Ginger People. Zij zijn terug te vinden op diverse verpakkingen onder de merknaam 'the ginger party'. De producten van dit Duitse bedrijf worden aangeboden met diverse ondersteunende promotiematerialen voor in de winkel. Bijvoorbeeld: 'Which ginger are you?'. www.gingerparty.eu
Bij Rosengarten (merk van de Duitse Minderleinsmühle) kon men allerlei chocoladeproducten proeven. Hier werd gretig gebruik van gemaakt.
De nieuwe varianten Yogi Tea. De rechter (Positive Energy Cranberry & Hibiscus) heeft een Best New Product Award gewonnen.
Sonnentor-directeur Johannes Gutmann poseert er weer op los voor Biojournaal.
Sonnentor was weer zeer prominent aanwezig in hal 7. De stand loopt door tot aan de achterste wand.
Naturkorn mühle Werz biedt een brede range glutenvrije producten, zonder al te veel opsmuk.
Bij Werkhaus maken ze milieuvriendelijke en functionele items van gerecycled hout. Het assortiment bestaat uit onder meer woonaccessoires, speeltjes en displays.
Nieuw was dit jaar de 'Experience the World of CHEESE'.
Diverse kaasexperts vertelden geïnteresseerden van alles over de biologische kazen.
In de koelingen lagen ook Nederlandse biologische kazen. Op de voorgrond bijvoorbeeld de rollen van Hekking Kaas.
Er werden volop aantekeningen gemaakt.
Lecker's heeft allerlei bakproducten bij zich om aan het publiek op de BioFach te tonen.
Na een succesvolle start vorig jaar was ook tijdens de BioFach 2013 weer een JOB-paviljoen ingericht. In dit speciale gebied voor 'Training – Work – Prospects' kunnen bezoekers terecht voor informatie over onder meer vacatures en opleidingen.
Veel mensen lieten zich maar al te graag informeren over de mogelijkheden.
Opvallend veel groen in de stand van Wurzelgräbers Blütenparadies. www.wurdies.de
Nieuw was Gletscher Cola, op basis van diverse kruiden.
In hal 7 was ook een groot Demeter-plein ingericht.
Op dit plein waren verschillende kenmerkende aspecten van de biologisch-dynamische werkwijze terug te vinden.
Verschillende bedrijven grepen de kans aan om hun producten te presenteren.