Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
BioFach 2012 - Algemene reportage
In hal 6 kon men dit jaar een speciale 'Organic Fish Market Place' vinden.
Diverse bedrijven kregen de kans om hun vis te tonen.
In de boot konden bezoekers rustig een hapje proeven.
Het land India was met diverse grote paviljoens als 'Landes des jahres' goed vertegenwoordigd.
Muziek en dans volgens Indiase traditie.
De Indiase dansshows trokken veel bekijks.
Indiase handsierwerkkunst.
Deze dames deelden erg veel India-tasjes uit. Ze waren overal op de beurs te zien.
Tulsi-thee uit India, kruidenthee op basis van Heilig Basilicum.
Net als vorig jaar was in hal 9 het noviteitenplatform te vinden.
Beursbezoekers kregen de kans om te stemmen op hun favoriete product in zeven verschillende productgroepen).
Continu drukte bij de entree.
De Aardappelhoeve presenteerde hun aardappelen in een composteerbare verpakking.
Twee Nederlandse producten naast elkaar bij de Novelties. Links de Hand Cooked Chips van Tra'fo Chips, een merk van FZ Organic Food en rechts de monstermuesli van De Halm met daarop de kindvriendelijke mueslimonsters.
Het Italiaanse Il Mangiarsano presenteert haar nieuwe lijn voor de jonge bio-consument.
Ook chia-zaden (wit en zwart) van Naturkost Übelhör op het noviteitenplatform.
Veel visproducten op het noviteitenplatform. Dit zijn forelfilets uit Denemarken (Organic Denmark Export).
Rosies BV zond haar glutenvrije muesli in.
Biologische zeebaars in een potje van Culmarex.
De witte pastasauzen van La Bio Idea.
Voor de mosselliefhebbers, nu ook biologisch! Van Okofrost.
En nog meer vis... Salade met rode haringsalade in biologische saus en stukjes haring in dillesaus. Van Popp feinkost.
Bananen- en ananaschips van Pripa Exotic.
Spice around the World-Try it! Sonnentor won hiermee de Best New Product Award in de categorie delicatessen & spices.
De nieuwe maïschips van Amaizin.
Voorgekookte kant-en-klare jasmijnrijst, wit & bruin, van Amaizin.
Dressings van Emils Feinkost - 100% flavor - winaar in de categorie 'Convenience Products'.
Vis van Fish&More.
De complete lijn van justnuts, met daarbij de drie nieuwe smaken. Door de creatieve verpakking en verrassende smaken met recht een noviteit te noemen!
Vegetarische visproducten van Lord of Tofu.
Bio-mangokaas van Käserebellen.
Ovensnacks van Weißenhorner Molkerei. Winnaar in de categroy 'Milk & Dairy products'. Verkrijgbaar in twee smaken: Ham-kaas en paprika-kaas.
Decoraties voor op cake en taarten, van Biovegan.
Nieuwe bio+fairtrade chocoladespreads van Brinkers: hazelnoot-chocolade, melkchocolade-witte chocolade.
De nieuwe verpakkingsvorm van de cookies van Donny Craves.
Ook steeds meer bio-producten voor kinderen. Hier de Zoo Party rice+biscuits van het Italiaanse La Finestra Sul Cielo.
Market Endeavour presenteerde op het noviteitenplatform onder meer naanbrood, pizza's en tortilla's.
Stevia mag natuurlijk niet ontbreken op het platform. Dit is SteSweet van Stevia Germany.
De verzamelbox/Buddha Box van Hari Tea (11 soorten in één verpakking).
Biologisch kristalwater van Neumarkter Lammsbrau, in appel- en citroensmaak.
De nieuwe look van Numi Organic Tea.
Ook bij Sonnentor is Stevia helemaal ontdekt.
Nieuw van Yarrah: Organic Petfood-Senior en Organic petfood Small Breed.
Greenchef Olivier van der Staal met een Bio-aperative uit de Bio Bar. Een fles met deze kleur mag natuurlijk niet ontbreken in een Nederlandse fotoreportage. Olivier weet als biokok van het eerste uur alles over nieuwtjes in de markt. De volgende noviteiten op de BioFach zijn volgens hem de moeite waard. Olivier voorziet ze voor u graag van commentaar.
"Nieuwe en al lang verkrijgbare biologische alcoholische versnapering. "Onmisbaar in het assortiment", volgens horecakenner Olivier."
Het complete aanbod van de Bio Bar.
"Olivier: "Verschillende bekende sauzen die door koks veel gebruikt worden zijn ook verkrijgbaar in grootverpakking. Dat weet niet iedere kok, dus daarom is het zo leuk dat het hier op de beurs getoond wordt."
"Olivier: "Ja, dit product mag in deze tijd natuurlijk niet ontbreken. Dat er in alle vernieuwende koffieproducten nu ook een bio-variant is, is goed nieuws voor de liefhebbers."
"Olivier: "Als greenchef liep ik er net als andere bio-koks vaak tegen aan dat we het dessert niet helemaal biologisch konden maken. Deze wafelrolletjes zijn dus een welkom op de markt!"
"Olivier: "Mooi product. Vaak zit er rotzooi in schoonmaakmiddelen. Wanneer het - zoals bij dit product - om onze gezondheid gaat, is het toch geweldig dat het biologisch is?"
In het wijnrestaurant en de vinotheek waren de wijnen van de beurs te proeven.
De proeverij van de Mundus Vini, de wijncompetitie van de BioFach.
Ruiken, proeven, in de mond laten draaien en uitspugen.
Drie wijnen van het Italiaanse Amastuola wines vielen in verschillende categorieën in de prijzen.
Een van de winnende wijnen van Amastuola wordt vakkundig ingeschonken aan geïnteresseerde proevers.
De droge rode wijn uit het Franse Languedoc-Roussillion van Gens et Pierres SAS won in haar categorie de hoogste prijs: grosses gold
Elke dag waren er in de Textil-Area modeshows waar creaties van verschillende ontwerpers en opdrachtgevers te bewonderen vielen. In de hierna volgende foto's een impressie van de show van vrijdag 13:00 uur.
Op de Vivaness pakten diverse merken weer groots uit.
De Vivaness straalde weer een heel andere sfeer uit dan de andere hallen.
Kneipp mag natuurlijk niet ontbreken op de Vivaness.
Nieuwe producten van de Vivaness stonden in de gang naast de hal opgesteld.
Op Breeze krijgen gloednieuwe natuurlijke cosmeticabedrijven de kans om zichzelf te presenteren.
Veel nieuwe producten te bewonderen op de Vivaness.
Veel Belgische bedrijven in één paviljoen in hal 1.
'Le Porc Fermier' van Porcs Qualité Ardenne was ook op deze beurs weer aanwezig. Hier gaat een bezoeker zelfs met het varken op de foto.
Davy Jansen en Jean Claude Michel van Porcs Qualité Ardenne.
De Belvas chocolade. Het assortiment wordt uitgebreid bij Biofresh.
Veel belangstelling voor de Belgische bedrijven.
Ook De Hobbit was present. Edith Gomes vertelt de bezoekers meer over de vleesvervangers.
Een overzicht van het assortiment.
Een mooi manier om chocoladefiguren te presenteren.
Petra Vanoverberghe van Pur Natur uit Kruishoutem.
Op dit Job-paviljoen konden geïnteresseerden informatie inwinnen over banen en opleidingen in de biologische branche.
Sabine Wabauer van de Weense universiteit was op zoek naar nieuwe partners voor stageplaatsen voor studenten. Momenteel zitten er al studenten van de universiteit in Amsterdam, Den Haag en Utrecht.
De jeugd had veel interesse in de stands van de universiteiten.
Opvallende verschijning in hal 4: het Afrika-paviljoen, dit keer onder de noemer 'Treasures of Africa'.
Vijfentwintig bedrijven uit acht Afrikaanse landen toonden hun producten.
Het paviljoen is een initiatief van National Organic Movements of Africa.
In hal 7 was weer een gezamenlijke stand te vinden van De Rit, Molenaartje en Chocoreale. Simon Beiser in de stand van Molenaartje.
Nedzad Mesic laat bezoekers proeven van de honeycake van De Rit.
Volop cake te proeven.
Markus Werder staat letterlijk achter de kaassnacks van De Rit.
"Zaher Hassan proeft zelf van de crêpes met chocoladepasta. "We hebben hier eens soort crêperie."
Bionade mocht natuurlijk niet ontbreken op de BioFach.
Net als vorig jaar liepen er wat Bionade-dames rond.
Johannes Gutmann, oprichter en bedrijfsleider van Sonnentor, poseert met twee bezoekers.
Sonnentor had wederom een zeer ruime stand. In de kasten wordt het veelzijdige assortiment getoond.
Rotbäckchen fruitsappen viert dit jaar haar zestigjarig bestaan. Op deze wand van de stand konden bezoekers een felicitatie voor het bedrijf optekenen.
En bezoekers konden een foto laten maken, met de boodschap dat ze moeders lieveling zijn.
Zo kan het ook. Tien regionale Duitse groothandels in één stand.
Binnen de cirkelvormige stand volop ruimte voor overleg.
"Tien regionale groothandels met gezamenlijke kracht."
Een overzicht van waar 'Die Regionalen' gevestigd zijn.
Veel proevers voor Emils Feinkost, ze won met haar dressings ook een Best New Product Award.
Arla was ook vertegenwoordigd op de beurs.
Zouden ze met deze bus ook weer terug naar huis rijden?
Eén van de vele borrels op donderdagavond.
Naturesse pakte groots uit op de BioFach.
Bedrijven uit Canada.
Eenvoudig te vinden dankzij deze voetstappen.
Het paviljoen van Kroatië.
Zwitserland was ook vertegenwoordigd in hal 4.
Het China-paviljoen.
De Roemenen vielen op dankzij diverse shows.
Huiskamergevoel in de stands.
Geen twijfel over mogelijk, hier zijn bedrijven uit Toscane te vinden.
Veel Italiaanse bedrijven in hal 4.
Italiaanse gerechten konden op dit horecaplein genuttigd worden.
Kookdemonstraties in het Thaise paviljoen.
Er wordt ook overal aan gedacht. Ecologische boodschappenwagentjes- en mandjes van Wanzi.
Relaxen kon bij brainLight. Hier werd veelvuldig gebruik van gemaakt.
Wederom veel Oostenrijkse bedrijven in hal 4.
Zeer ruim aanbod aan sappen bij Voelkel.
Nieuwe producten tentoongesteld in de Demeter-stand.
Drukte op het horecaplein van Bioland.
Hier werd de kookwedstrijd om de 'Bio-Toque 2012' gehouden.
Söbbeke kan altijd op veel belangstelling rekenen.
Bezoekers van Dennree konden te midden van het assortiment overleggen.
Dit energiedrankje was als eerste volledig biologisch.
Het Duitse Lehmann natur had een grote stand waar het mogelijk was om met medewerkers in gesprek te gaan. De Nederlandse in- en verkoper Fred Boots was namens Lehman ook aanwezig op de beurs.
Lehmann natur is groot in Duitsland en dat laten ze graag zien.
Een bijzondere noviteit op de beurs: eetbare thee
De smaak is zoals het er uit ziet: bijzonder...
Fairtrade en biologisch gaat bij veel producten samen. Vanzelfsprekend dus dat het keurmerk met een grote stand op de BioFach aanwezig is.
De Traumschwinger, voor wie biologisch verantwoord weg wil dromen...
Moe maar voldaan... Aan het eind van drie dagen rondlopen op de BioFach is het best lekker om even in de hangmat te liggen.