Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Aantrekkelijker door biologisch kleurrijk te communiceren"

Leev mikt na rebranding op lichtgroene consument

Tholen – Dankzij de herpositionering wil Leev meer opvallen en juist de lichtgroene en jongere consumenten bereiken. De Biobeurs en Biofach vormden de ideale start voor Leev om de nieuwe 'branding' te presenteren.

Ninke Persson, marketingmanager bij Leev, vertelt graag wat meer over de rebranding: "We willen een beetje uit het hokje 'bio', omdat we erin geloven dat het 'bio imago' niet altijd in je voordeel werkt als je een breder publiek wil bereiken. We zien in de markt dat de nieuwigheid ervan af is. Door het biologische gevoel los te laten hopen we dat consumenten ons merk juist meer gaan omarmen. Met kleine stapjes willen we een gedragsverandering teweeg brengen."

Leev op de Biobeurs 2024

Deze ambitie vereist een sterke merkherkenbaarheid, benadrukt Ninke. "Dit is zo belangrijk. Je moet opvallen omdat je maar een paar seconden hebt om indruk te maken op het winkelschap. Daarom hebben we gekozen voor een positieve en kleurrijke boodschap. Zo willen wij ons gaan onderscheiden ten opzichte van andere biologische merken. Ons assortiment bestaan uit innoverende en smaakvolle producten die ook nog eens biologisch zijn. Daarbij staat smaak op nummer één."

Ze geeft aan dat de biologische markt maar met kleine stappen groeit en dat er dus iets moet gebeuren om die markt breder te trekken. "Het is essentieel om aantrekkelijk te worden voor de consument buiten de biologische sector. We willen de lichtgroene consumenten bereiken en verrassen. Zij staan open voor duurzamere producten, maar willen wel nog genieten en gemak. In die groep valt nog veel terrein te winnen."

Ninke en Barbara, met tussenin wat producten van Leev in de nieuwe stijl

"Aantrekkelijk merk voor de jongere generatie"
Voor de rebranding heeft Leev hulp gekregen van The Brand Bar. "Ik wil Barbara van der Hoorn-van Noort echt de credits geven voor de goede vertaling van onze boodschap. Ik ben ervan overtuigd dat Leev hiermee een goede weg is ingeslagen om de jongere generatie een aantrekkelijk merk te bieden waarmee ze zich kunnen en willen identificeren. De reacties op de beurzen waren heel positief. Vooral de jonge bezoekers spraken ons aan. Ook retailers reageren heel positief op de nieuwe look. Je moet meedoen met de grote 'schreeuwerige' merken, anders val je niet genoeg op. Zolang je maar wel open, eerlijk en transparant bent en blijft."

Voor reuring zorgen
Leev wil graag voor wat reuring in de markt zorgen. "Ik kom zelf ook niet uit de biologische sector en weet dat voor de reguliere koper 'onbekend maakt onbemind' van toepassing is. Ik denk dat het in de communicatie rond biologisch zinvol is om de kenmerken van bio meer in stukjes te knippen en die afzonderlijk van elkaar te communiceren. Dat zie ik echt als een gemiste kans; het is voor de lichtgroene consument, die weinig van biologisch weet, soms lastig te achterhalen wat biologisch nu precies inhoudt. Aan ons om dit op een ludieke maar wel betrouwbare manier te vertellen."

Voor meer informatie:
Ninke Persson
Leev
Van der Kunstraat 12
4251 LN Werkendam
0183 679922
n.persson@leev.nu
www.leev.nu